Tuesday, December 14, 2010

Katak yg boleh dimakan....

Malam tadi mimpi makan katak...
Eh..bukan katak hidup tau...
Bukan katak mati jugak...
Dan bukan katak pisang..
Tapi katak yg boleh dimakan..
Korang tau tak apa??
BUAH KATAK PURU...

Ntah cam manalah pulak leh mimpi makan katak puru ni..
Agaknya sejak ari ahad dan semalam asyik makan colek buah jer..
Tu yg termimpi2 makan katak puru kot ...


OTW balik dari photoshoot kat kluang tu...singgah AIR HITAM jap...
Cari apa2 yg patut..
Dek kepanasan yg melampau...last2 beli buah2 jer kat sini...
Sempat lah beli buah Mangga madu dan Nenas Mores (betul ke nama ni)..
Buat makan colek kat umah...
Tu yg leh termimpi makan KATAK PURU ni kot


Ni ler rupa kata puru tu...
Macam katak tak???? Huhuhu


Ni rupa katak puru ngan sepupu sepapatnya kat pokok...
Buah katak puru ni  berbuah kat batang tau..
Rendah2 lak tu tempat dia berbuah...


Ni rupa dalam tu...
Biji dia kenalah buang yer...
Kulit tu kenan kikis ..kang rasa pasir2 lak dalam mulut..

p/s:Kalau dapat makan ngan cuka + belacan + gula + garam + cili api ni..
Fuhhh...meleleh air liur..

EH, KORANG PERNAH MAKAN ATAU JUMPA TAK BUAH KATAK PURU NI????

ADER JUGAK ORG PANGGIL BUAH NAM NAM..


Post a Comment