Thursday, December 2, 2010

Benda pelik yg saya jumpa masa kenduri kawen...

Sabtu lepas kan ibu attend majlis perkahwinan kawan ayah damia..
Merangkap juga sebagai Wedding Photographer utk events haritu..
Pastu ibu macam terkejut jap ternampak benda alah ni masa tengah tunggu pengantin nak berarak..



Korang tau ke apa yg ibu tengah nak pukul tu???
Mula2 ibu panggil benda tu rebana...
Tapi orang2 kampung kat situ panggil benda ni lain ah..
Ke benda tu memang bukan rebana??? Huhuhu..failed bab2 alat2 muzik tradisional ni..
Padahal masa kat UTM, amik kokurikulum Gamelan...ekeke

* Sila abaikan kenapa ibu berpakaian cam tu...kenapa tak pakai baju kurung atau kebaya kan..kata attend majlis kawen...actually 2 hari b4 gi majlis ni...ibu ni asyik resah jer...nak pakai baju apa lah yg sesuai erkk...sebab ibu kan assistant ayah damia utk shoot2...nak pakai baju yg berayu-ayuan..aishhh...tak leh buat keje pulak rasanya...nak pakai jeans...tak elok pulak...nampak cam tak sopan...last2 itu jer lah yg mampu terpk nak pakai apa...tak lah nampak tak sopan sangat kan..


Ramai betul ahli2 kompangnya tu kan...



Ooooo.... rupa2nya benda ni org panggil "JIDOL " - (GENDANG JAWA)...
Bunyi dia...perghh...memang best ah diikuti pulak ngan paluan kompang..
Menusuk ke jiwa tau paluan tu..
Diaorg siap tolak ngan troli lagi...
Berat kataya...


* Gigih ibu kan dok pikul bag kamera yg berat itu..

Sempat lagi tu posing...sementara tunggu keta pengantin warna merah yg kat belakang ibu tu sampai..



Sekeping gambar pengantin...utk cuci2 mata..

p/s: So, Uols pernah tak jumpa JIDOL ni kat mana2 events perkahwinan...ke uols jumpa benda2 yg lagi pelik dari ni..share2 ah..

Post a Comment