Baru lepas BW kat blog mama tisya
Then, terbaca entry pasal ader blogger kena saman sebab bagi bad review kat restoran tu..
Boleh klick2 bawah kalau nak tau siapa yang menyaman tu.
Ni sekadar berkongsi lah kan..
Salah ke kalau kita bagi review kat restoran yg kita gi makan tu??
Nama pun blogger..of coz benda2 cam tu kita nak share dalam blog masing2 kan..
Lagi satu..buat apa kita nak hikpokrit..
Takkan lah benda yg tak sedap nak cakap sedap pulakkan..
Sebab tu citarasa masing2 lah kan..
May be ader yg pergi makan tu cakap sedap..
Ader yg pergi makan tu cakap kureng...
Dan rasanya bagus pun kalau kita share2 restoran yg kita pergi tu..
Mana tu kot2 satu hari nanti tergerak nak gi makan kat situ..
Tak lah kempunan atau mengidam kan..
Ibu pun pernah terima komen komen positif dari mereka2 yg tidak dikenali melalui entry restoran.
Antaranya dalam entry kat bawah ni
Jom tgk apa komennya..
See, kalau bagus pasti ramai nak mencuba kan..
Pesanan utk diri sendiri:
Lain kali kalau nak buat review pasal restoran, kalau tak sedap tu, janganlah over2 cakap langsung tak sedap kan...kena cover2 sikit...haha..tapi kalau kita kata sedap dan tolong promote utk restoran tu..dapat tak komisen??? huhuhu
Nak baca entry mama tisya??
Klik2 bawah..
p/s: Nak gak baca apa yg blogger tu komen pasal restoran tu..agaknya hentam kaw2 lah tu...kalau tak takkan kena saman kan
21 comments:
macam2 hal sekarang ni..kalau review negatif..takde soal jawab semuanya nak saman.. tapi kalo review positif puji melambung takde pulak pihak berkenaan nak bagi insentif. jadinya langkah terbaik..jangan cerita pi makan kat mana atau buat review apa2. entah la dunia sekarang ni semuanya duit.
mybe la blogger tu hentam kaw2 kot..tht why kena saman kan! Aperpon dlm berblogging nie kena gak jg tatasusila kan..hihihi
amboi..sampai mcm tu sekali yer.. lepas ni nak kena ckp kuar "bunga2" jer lah pasni..hihihi
ah alah. ada jugak manusia macam nih erk? kita memanglah kan.. kalo pergi makan mana- mana memang masukkan dlm blog! tak sedap mmg cakap tak sedap.. apa kes lah yg tak sedap nak tulis sedapppp!
betul2 tu, adei pasni kena berhati2 la kan, salah statement nanti dapat plak statement dari mahkamah, haru jadiknya kalo banyak duit tak pe la nak bayo saman ni kalo kena ribu riban mana nak cekau
mcm2 hal..tapi tulah,bak kata gie tu,nak tulis dlm blog ni kena ada undang-undang gak..jgn main ikut sedap hati ngan mulut je..teruk sgt la tu agaknya..sampai jatuh reputasi restoran tu..renung2kan dan selamat menulis..hihii
huhuuu....sy search kat google tntg restoran sy so far komen dr blogger positif.takot gak terjumpa komen yg negatif.tp btl gak tu,nak komen berlapik sikit la....sbb sy pon ada gak komen restoran org lain..hehee
hahaha..Tuan punya nak suruh remove posting tu...semua org dah bc..cmn tu...org tetap dah tau kannn...ape pun selera msg2 la..xkan nak paksa kalau xsuka..huhu
bahaya jugak kan..lepas ni klu tak sedap takyah wat review.. diam je lah.. ehehhe.. kang ckp byk2 kang kene saman pulak..
eh, yeker.. segmen JJCM salah 1 segemen feveret dlm blog alycia.. pasni xbole lah ahkak nk feling2 cam maria tunku sabri huhu...
blog yg komen psl restoran tu dh tkbole buka tp kata ayu ibu setot org tu komen mcm teruk sgt...tp tokey restoran tu ckp sejak ada komen negatif tkde org dtg restoran die....tp customer always right kn...tkkn tk sedap ckp sedap...kalo mhl tkkn nk ckp murah ye tk...
ishhh teruk la gitu..aiyooo eli ni ado 2ore doh ni ugut pasal saman. cetek ilmu undang²..tp xtau la kalu blogger hop kena saman tu, kutuk kaw²..paling sakit hati, bila kita tlg promote, xdop pulok ore amik kisah dih..dunia oh dunia
hmm..so far klu zt komen ttg tmpt mkn yg kitorg g pon,ala kadar je nk kutuk nye pon..
sbb b4 pegi tu pon dah stadi siap2,hahaha
kekwat la tokey restoran tu!
bukannya nak improve servis.. malah sebok pulak nak saman2 orang
ek elehhhh
la ye ke??habis tu kalau dah tak sedap takkan la blogger tu nak menipu pulak kat entry dia kata sedap kan..ish..tak paham sungguh la..jalan terbaik tak yah la buat entry pasal kedai makan yang tak sedap ye tak huhuhu
adoy..tak leh trime kenyataan kot..kalau x sedap ,nk soh ckp sedap payah la kan, tapi pada yg review, jgn la kondem keras sgt..kesian pulak
bila dh saman2 ni, lawyer yg untung heheh
me dh click HB utk ari ni :)
aaargh menyampah pulak aku baca berita tuh. tokei kedai tuh pandai2 pulak nak salahkkan blooger. kate sbb entry blogger tuh lah, org lain baca, and terus terima komen negatif. boleh blah la.
if ko nak komen positif tentang restaurant ko, ko buat la promotion sendiri kat blog sendiri. memang perasan bagus lah tokei tuh. Iklan sendiri tak kuat. setakat lonely planet, omputeh je yang baca (beli kot) bukan nak salahkkan penduduk malaysia tak pi kedai dia..eeei ntah ape2 tah.
konpem tak menang punye la. saman Google.. hahahah (buat malu je!) memang trend WEb 2.0 pun customer bagi testimonial negativ or positif kat online website, mcm amazon, ebay sume. standard aarg tuh komen negatif. memang perasan bagus. tuh dia kasi saman tuh, saje je nak kasi nama NAIK lah tuh. boleh blah aa.. menyampah betui aku
adoi takut plak
kita pon ada review pasal kedai makan
pasni kena ati2 la
nk komen kena beralas2 hehehe
alahai...kita kena jujur la kan....susah la cm ni..huhu..
Post a Comment