Tuesday, January 25, 2011

Makeover Rambut Saya!!!

Ader sesuatu yang saya nak berkongsi pasal rambut saya!!!


Rambut saya kalau pandangan belakang cam ni lah..
Lurus jer.tapi bila kesan ikat tu, aderlah ikal sikit2..
Panjang pun lebih kurang macam kat atas..


Kalau pandangan depan pulak cam ni..
Rambut depan hampir sama panjang dengan rambut belakang...
Ader layer2 sikit lah..
Kat bawah tu ikal macam kat atas tu lah..kesan selalu ikat masa pakai tudung..
Oh yer..rambut saya sangat lebat yer..walaupun hari2 gugur...


Suatu ketika dulu, saya pernah dye rambut atas suruhan suami saya..
Sebab dia suka tgk perempuan rambut2 yg dye ni..
Katanya nampak moden..
Saya dye sebijik macam kat atas tu..
Setelah saya baca dan buat pencarian di internet pasal haram atau halal dye rambut ni..
Maka keputusan telah dibuat yg saya dye rambut jugak atas suruhan suami..
Kebetulan pulak mak2 arab (my adult students) dah terangkan pasal bolehnya dye rambut ni mengikut syarat2 tertentu...so saya rasa tak salah kalau dye kan..
(kalau salah harap bagi info yer, saya bukan ariff sangat bab2 agama ni)
Boleh baca kat link bawah yer..


Dan tadi, ayah damia ternampak seoarang perempuan yang mukanya tak berapa cantik..
Tapi disebabkan rambutnya yang berkilaun dan nampak moden itu..
Maka secara automatik muka nampak cantik...ekeke
Ayah damia pun suggest suruh saya buat makeover pada rambut saya.
Kalau boleh saya nk kekalkan kepanjangan rambut saya..
Sebab bagi saya rambut itu mahkota perempuan..
Lagi panjang simpan, lagi nampak ayu serta nampak manisnya...(ceh, buat fakta sendiri)
Sebab itu anak2 saya berambut panjang..sebab dari kecik mak saya ajar perempuan kena rambut panjang..
So ingat dalam masa terdekat ni nak makeover rambut macam kat atas lah..
Nak tiru style Ayyunie..macam amoi... ngeh ngeh ngeh..
Cantik tak korang rasa kalau makeover macam rambut kat atas??

p/s: Korang suka rambut pendek atau panjang??? Pernah dye rambut tak??



5 comments:

aza shafiza said...

canteknye rambut yg last tuu....ni pon dok pikir nk potong ato tak.tp da nengok pic kat atas tu nmpk cantek plak rambut panjang...hmmmm

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

rmbut ai lurus....then tebal..suka luruh gk..hehe....

ai suka rmbut pjg...then x penah dye rmbut pon..hehe...hb ai suka rmbut pjg or pendek..kdua2nya..hehe

Mama Zharfan said...

rambut me jenis lurus, tebal, keras, lebat aisehhh
so dari kecik my mom ajar me berambut pendek
masa kat univ, me selalu dye rambut, kwn2 or kakak me yg tlg buatkan--,me beli jer dye tu , kat byk jual kat watson etc --yg ada tanda halal tu

masa nak kawin thn 2004, me perm+dye kat saloon, sbb nak bagi rambut nampak wavy--bajet cun hahahah

mr hubby jenis tak kisah psl rambut, tp dia ada la tegur ala2 joke aklau nampak me byk sgt gain weight, and dia ckp gak dia suka tgk me pakai apa heheeh

mummy_ayu said...

ayu pun suka rambut panjang but bila ngan anak2 ni..senang berambut pendek sbb cepat nak uruskan..

Unknown said...

dulu opernah gak simpan rambut hampir ke pinggang last2 terpaksa dikorbankan sebab tak tahan panas sebab dulu aktif sangat main..

dah kahwin ni lagi la jangan harap nak simpan rambut..kat rumah tu hari2 sapu sampah(rambut)sampai naman cakap banyaknya rambut..memang hari2 la kena sapu..bila sapu boleh jadi segumpal tau sehari.