Sunday, January 16, 2011

Betul ke PHD dan gelaran Dr. oleh mereka2 ni dibeli???


Betul ke ni??
Boleh percaya ke ni??
Ya Allah, kalau lah betul memang tak patut..
Orang lain bersusah payah berjauhan dengan keluarga, bersusah payah mengeluarkan duit utk belajar PHD..
Tetapi ader sesetengah pula hanya menghulurkan duit sambil duduk rumah jer memiliki PHD!!!
Tapi mereka2 ni orang yang berpengaruh, orang yang dikenali..
Sanggupkan mereka2 buat begitu??

Tak nak komen banyak...
Kalau nak tau dengan lebih lanjut dan siapa mereka2 tu
Klik2 bawah ok...



Antara gambar2 yang dipetik dari blog http://aididmuaddib.blogspot.com

p/s: Baca sendiri, dan sila berikan pendapat masing2 yer...


10 comments:

Mama Zharfan said...

biasalah--ramai jer manusia sanggup menipu kat mana2 pun...

BIONIC WOMEN said...

Xtau ler kak ayu..tapi memang ramai org buat gini. yg ni ler org kata "money do the talk" huhu..
yg Dr.Fazly tu dia dh xplained kan?/ no komen ler kak ayu

ZianaRazali said...

aiseh..baru jer klik2 kat website prof dr ibrahim ahmad tuw..huhu

Nini D.. said...

emm...sumer org nak kejar glamer je sekarang....

ingat..senang apa nak dapat pangkat DR. depan nama??....

xde kesenangan tanpa kesusahan...

transformed housewife said...

diaorg nak guna gelaran DR tu sbb nak bg org yakin dan juga sebenarnya nak kelentong org. huhu. Suami sy dah masuk thn ke 5 ye buat phd dlm Microbiology belum habis2 lg dan kami dah beberapa kali terpaksa berjauhan sbb kami dah tak mampu nak tingga di sana tanpa elaun keluarga yg kerajaan dan UPM bagi.

Nana said...

kalau betul la..
mmg hampeh
agk xsuka ngan ibrahim tu
penah dengar segmen motivasi pagi kt tv3
rs dia ckp ntah mcm hape2 xmcm doktor fazilah kamsah

Farra Dhelina said...

hermm ada duit semua boleh jln!!

*mmg suka baca kupasan aidid ni..kelasss

Unknown said...

ade ke yang cenggini kak ayuuu! pelik la kalau ade kan??huhuuuu..

aza shafiza said...

hmmm,tak patot betol....tp,sy sebenarnya kurang bersetuju dgn cara penyampaian drpd aidid tu...

mama tisya said...

skarng ni mmg org bole bli..ada duit smua bole bli..mcm diploma,ijazah pn sama..tk patut la kn