Monday, October 11, 2010

Gambar2 ngeri dan kenyataan saksi berkenaan Kemalangan Tragis 101010

Ni masa tengah facebooking tadi..
Tiba2 ternampak gambar2 kemalangan Tragedi 101010 yang berlaku semalam...
Sangat speechless pabila tgk gambar2 ni..
Sebab terasa sangat akan keperitan mangsa..

Gambar-gambar kat bawah ibu amik dari sini..


Rasanya tak salahkan kalau kita saling berkongsi apa yang patut...
Untuk ingatan kita semua










Yang ni pulak kenyataan saksi berkenaan kemalangan tersebut...
Ibu amik kat sini:
(BETUL2 COPNY N PASTE)


Ini ialah kenyataan saksi 1...(telah dipadamkan beberapa nama)

asalammualikum ,

Saya adalah merupakan nyaris mangsa kemalangan. satu malam x bleh tido masih terbayang2 keadaan berlaku.

pada masa kejadian iaitu jam 6.35 petang semalam saya nampak segalanya apa yang berlaku sebelum impact. saya dari arah utara ke arah selatan.


apa yang saya nak tekankan disini adalah PUNCA KEMALANGAN!

Sewaktu kejadian, jalan arah ke utara penuh dengan kenderaan (ketiga-tiga lorang). Bas delima berada di lorong laju dengan MENGEKORI RAPAT kenderaan dihadapan (kenderaan putih mungkin myvi @ viva)..
sewaktu hampir melepasi saya (sya di lorong laju arah selatan) bas tersebut terhunyung hayang ke kanan dan kiri (saya yang melihat keadaan tersebut menambah kelajuan) kemudian terdengar bunyi geseran sebanyak 2 kali. dan kemudian bas tersebut terus merempuh divider (tanpa sebarang resistance dari rail) menyimpang jalan.

Asap terlalu tebal dan memenuhi jalan sejurus kemalangan. bunyi dentuman bertalu talu diiringi bunyi seretan.

Saya yang dalam keadaan tergamam dan panik tak mampu nak menekan minyak .. dan setelah melihat belakang tiada satu kenderaan pon dapat melintasi kawasan kejadian.. jalan arah selatan menjadi kosong..kosong.

saya masih terbayang wajah2 penumpang kereta yang saya potong seblum kejadian.. rata rata adlah keluarga, yang memandu dalam 90 kmj -100kmj.

masyaAllah ... mujur ajal saya bukan disitu.. buat yang terlibat saya ucapkan takziah dan semoga roh yang mati dicucuri rahmat.

ahh satu lagi saya rasa bas tu tidaklah dipandu laju sangat .. lebih kurang 110 kmj jer sebab jalan time tu sesak.



Kenyataan saksi 2

assalamualikum,

saya adalah antara mangsa yang terlepaas dari pelanggaran semalam.. 

apa yang saya hendak nyatakan disini berkenaan kereta yang dihempap oleh bas adalah kereta yang betul 2 dibelakang saya (honda accord hitam ) . mujur saya pantas lebih kurang 5 saat di hadapan kereta honda tersebut... kelajuan lebih kurang 130 kmj pada waktu itu ..

yang membuatkan saya tertarik untuk post disini adalah kebanyakan maklumat dari akhbar adalah bercanggah dengan cerita sebenar ..
Saya akan ke balai polis untuk memberikan maklumat. kepada kawan2 yang ingin mengetahui maklumat sila la baca laporan saya di threaad satu lagi.

perkara menggagu pikiran saya dan diharap jangan buat sebarang spekulasi jika ingin membantu polis mencaari punca sebenar kemalangan.

by the way .. saksi dalam bas cakap bas laju dan mendahului kenderaan lain .. tidak benar .. sebelum kemalangan bas tersebut mengekori rapat sebuah kereta putih (viva @ myvi) sebelum hilang kawalan melepasi kereta saya (gen2) dan menghempap kereta belakang saya (honda accord warna hitam versi 2005++.)



P/S: walaupun kita mungkin dah berhemah dijalan raya...namun sapa tau ajal yg bakal mengundang kan akibat kecuaian manusia lain...
Ya Allah Ya Tuhanku...kau peliharalah aku dan keluargaku,suamiku, anak2ku... jauhilah kami dari perkara2 atau bencana2 sebegini..
Terasa insaf sangat2 pabila tgk semua gambar2 diatas dan kenyataan saksi itu..

al-fatihah untuk mangsa


Post a Comment