Saturday, August 28, 2010

Moments with newborn baby contest


Nak join..nak join...dah lama nak join tapi asyik tertangguh jer...hehe...selagi tak dekat nak tarikh tutup selagi tu lah dok tangguh2...ok lah...sapa2 yang nak join contest alyyani yang bertajuk Moments with newborn contest ni, boleh klik sini.

Gambar yang dipertaruhkan:

Welcome to the world baby...It’s so priceless when I can captured her in a photograph.

Nama bayi: Damia Ayyunie bt Khairuddin
Tarikh lahir: 30 Mac 2009
Berat: 3.45kg
Umur masa gambar diatas diambil: Beberapa saat keluar dari rahim ibu...masa ni tali pusat pun baru nak potong
Nama ibu: Ayu/ Ibu damia
Email: zamzarina99@ yahoo.com

Detik di atas adalah detik yang paling mengembirakan buat seorang insan yg bergelar ibu. Walaupun kelahiran ke-2, namun banyak perbezaan antara kelahiran puteri sulung kami. Contohnya utk kelahiran ini, ibu terpaksa INDUCE utk mempercepatkan proses kelahiran akibat lewat 2 minggu dari tarikh jangkaan Dr. Masa utk push pun adalah lebih lama dan memerlukan tenaga yang berbeza dengan yg pertama. Bayangkan akibat menahan kesakitan (kata org sakit normal ngan sakit induce berbeza) yg teramat sangat, butang baju kameja suami turut tercabut dari kedudukan asalnya. Hanya ayat-ayat dan bacaan doa sahaja yg dapat menenangkan ibu utk melihat bakal wajah puteri ke-2 kami ini...Alhamdulillah...setelah beberapa kali push, akhirnya lahirlah DAMIA AYYUNIE BT KHAIRUDDIN...terasa segala kesakitan yg ditanggung sebentar tadi hilang serta merta..

Oh yer detik diatas juga pasti tidak akan dilupakan oleh suami tercinta. Kerana benih-benih cinta kami, telah menghasilkan zuriat yang sempurna olehNYA.....Jika pada kelahiran puteri sulung kami dahulu hanya berbekalkan video record, namun kelahiran kali ini penuh dengan gambar2 dari saat2 ibu dimasukkan dalam labour room, hinggalah Ayyunie didakapkan semula oleh ibu untuk menyusu badan....apa lagi yang boleh diceritakan oleh seorang ibu yg pasti berbangga kerana telah melahirkan zuriat kepada suami tersayang...SYUKUR ALHAMDULILLAH..


4 comments:

Unknown said...

eh kak ayu!sgt gorgeuos gambo ini!
1st time tau sy tgk gambo yg real begini!wahhhh..bestnyerrrr!!

me pon kne induce..lewat sampai 15harii..hari ke16..masuk laboor room!!

Pasti..gambo ini akan menang!!!!

Farra Dhelina said...

gdluck kak u!

Mrs. Simplicity said...

SALAM AYU, ENTRY REVIEWED. SEMUA SYARAT CUKUP AND THANKS SUDI JOIN CONTEST ALYA :)

Anonymous said...

good luck yea..