Friday, August 20, 2010

Ayu??? Berayu-ayuan???? Atau Keayuan???

Tajuk dah macam nama sendiri dah...hehe

Actually uols suka tak kalau anak2 uols kelihatan feminin dan berayu-ayuan sejak kecik lagi???
Rasanya rata2 mommies yg ader gigirl, confirm akan cuba dress up kan gigirl masing2...
Dari hujung rambut sampai hujung kaki...
Tu tak masuk aksesori tambahan yg wajib ader lagi tu..
Macam barang kemas, hiasan rambut, handbag, dan lain-lain...

Ibu pulak memang wajib ler suka anak2 nampak lebih feminin atau perkataan yg sesuai nampak lebih girlish...
Sebab tu since cukur jambul sampai botak, memang ibu tak pernah lagi nak gunting rambut aleesya + ayyunie...kalau gunting pun bagi samakan kat belakang tu jer...tu pun rasanya baru 1 kali ibu buat utk aleesya + ayyunie...
Biar nampak rimas sikit, asalkan kelihatan girlish...heheheh
Lagi satu ibu memang tak pernah belikan seluar jeans utk aleesya + ayyunie...
Kalau ader seluar pun mestilah nampak feminin atau girlish..
Contohnya macam legging, skirt legging (ader 1 jer pun) atau yg ader reben2 dan renda..

Alahai....motif utama buat entry ni nak tunjuk aleesya + ayyunie pakai baju kurung jer sebenarnya...ekekke
Actually memang susahkan nak tgk anak2 kecil ni pakai baju kurung...
Selalunya time raya jer lah kan...
Tak pun time ada events macam kenduri tahlil atau kawen...
The rest lebih suka pakaikan diaorg gown jer lah...

Jom layan gambar aleesya + ayyunie berbaju kurung...
Amik ambar dalam bilik aleesya + ayyunie jer ni..
Tapi nampak dah macam studio pulak...(perasan)


Hai...nama saya damia ayyunie..
Comel tak saya bershawl???


Masa ni saya tgh main2 kat katil saya ngan kakak..


Lepas tu ibu marah...
Diangkatnya saya letak kat dinding pinky ni...
Paksa saya posing...
Tapi saya tak nak...
Tu yg masam mencuka tu...


Hai...nama saya pulak damia aleesya..


Saya memang suka berposing...
May be ikut gen atau keturunan ibu saya...
Saya tak macam adik...tak perlu ibu suruh saya buat gaya..
Saya sendiri yg akan bagi komitment buat pose sendiri...



Sekarang ni saya suka melaram...
Ni saya melaram ngan handbag baru ibu saya yg beli kat Singapore aritu..
Ibu kata handbag tu belum dirasmikan lagi...
Tapi saya pulak yg memandai nak posing ngan beg baru ibu tu...
Ahhhh...tak kira....saya nak handbag cam ni...
Dah tak nak yg gambar princess tu..


Chicky tak saya??
Tapi ibu kata saya tak senonoh pakai baju kurung, tapi kaki buat cam tu...
Oh yer..hampir terlupa...saya sekarang crazy ngan cermin mata dan sunglasses .....
Hari2 saya pegang cermin mata tu...ni saya pinjam yg ibu punya..
Supaya nampak lagi vogue...


Hehehe...senyum kambing dari saya...



p/s: nak masuk contest berbaju kurung sebenarnya....yg mana cun utk aleesya + ayyunie ni??? harap sudi2 lah bagi pendapat yer...




15 comments:

Unknown said...

comelnya ayyunie bershawl!!!

gmbr ayyunie yg 1st n aleesya yg cekak pinggang tu kot lawa utk contest

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said...

yup...setuju...kita memang suka menggayakan anak...suka gayakan ikut citarasa kita...biasalah anak pompan kan ada kelebihan leh berdandan dari anak lelaki...tomeyla aleesya...nampak ayu lagik tu

miera said...

cutenya aleesya gan ayyunie berbaju kurung..smua gambar cantik2 belaka..klu ayyunie rasanya gambar yg 1 n aleesya gambar yg 1 gak..
gud luck yer cayang..

Gieyana said...

comeyy jer diaorang...senang jer ko nk shoot gambar si comey yer..kalau aku! huh mmg susah skali!...

BabyIntan said...

Ayu nyo dua2 anak mu nie Ayu :) Okey-okey for contest tu den suko gambar yg pertama utk kedua-duanya sekali...

Aleesya sayang...lawak tul aunty tgk gambar kaki terbuka tu, mana taknya memula gambar kat atas ouwww ayu sangat then bila turun bawah...tergelak aunty tau :D

Farra Dhelina said...

alahai makin bijak si alesya bgaya kak..suka tgok aleesya yg 1st pic tu..mmg dh nmpk ladies dh kak..

emm ayyunie nape masam je sayang??

utk kakak - aunt vote yg 1st pic
utk adik - yg 1st pic jugak

mummy_ayu said...

dua dua pun comel jer...aleesya bukan main lagi pose...
untuk contest..ayunie..1st pic tu sweet & aleesya yg 2nd pic tu...
good luck!!

Ummi Eisya&Amani said...

alahai cutenya..utk ayunie suka no 1..aleesya suka no 2..aleesya makin pandai bergaya..mmg gen ibu betul ni..

maslinamansor said...

Kalau ayyunie, mas pilih 1st pic...
Kalu Alesya, mas pilih 3rd pic...

♥MAMA♥ said...

hahahaaaa ayu dio weh,kito ni ado ikatan kimia sunggoh,kekekeee...k.da pun baru jah ingat nok wak entry sal shooting sara dok gamb baju kurung,yg kelakarnyo posing sara supo2 doh ngn aleesya,siap ngn beg spek semo,pahtu gak siap kekeng koyok selok betis2,adoiii nk tgelak tul tgk gaya ank2 ni ;-) (huhuuu,cancel la kot entry tu,segan woooo sbb ayu buat doh)

**ayunie k.da suko gamb 1st,aleesya pun 1st gk

Atiqah said...

Subhanallah makin comel dua budak ni..hehe
tiqah suka gmbr aleesya yg no 3..class gitu..
ayyunie pun yg no 3..dlm keterpaksaan nmpk adorable sgt..hehe

♥MiZz-siHa♥ said...

salam kenal kak ayu..comelnye anak2 dara nie...ayu2 belaka...

Mrs. Simplicity said...

ayyunie, gmbr 1st tu sweet. mcm suasana kampung pun ye gak.

aleesya 2nd pics ptu paling best. baju ready made budak2 ni beli kat singapore ke JB je ayu? cantik2 la. no wonder la senang beli ready made jek

SuZiE said...

geramnye tgk budak 2 org ni...

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

gambar 1st and gambar 3 dari bawah

cute!!!