Monday, May 24, 2010

Nenek oh nenek...


Rabu lepas kan, nenek datang rumah aleesya + ayyunie...
Macam2 nenek bawa dari kampung...
Ader buah mangga, mempelam, keropok, pisang, asam gelugur, dan macam2 lagi lah..
Tapi kebanyakannya makanan daripada kelantan lah...

Suka nenek datang rumah...coz aleesya + ayyunie tak lah boring sgt kat rumah..
Yg paling suka ibu dan ayah lah...coz ader nenek memantau dan tolong tgk2kan bibik kat rumah..
Yang mana tak betul tu, boleh lah nenek tegur2 dan nasihatkan kat bibik..
Ibu + ayah pun "bercuti" dari mengadap CCTV kat office tu..
Kalau tak, nak buat keje pun tak senang...asyik skodeng dalam CCTV apa bibik buat kat rumah..

Ingatkan nenek nak balik hari ahad...
So ayah dah siap2 booking nak pi Lotus Desaru....
Bawak nenek ngan aleesya + ayyunie pi main2 air..
Tapi apakan daya....nenek kena emergecy balik hari sabtu..
Sebab Tok Ngah (kakak nenek) masuk hospital...So terpaksa cancel bawak nenek pi vacation..

Sian nenek...tak gi jalan mana2 pun sepanjang kat Johor ni...
Nak buat cam mana...ibu  ayah kan sibuk keje..
Kalau org lain balik keje kul 5-6 ptg..
Tapi ibu + ayah balik keje kul 10-11 malam...
So mana ader masa nak bawak nenek pi jalan2...
Kecuali hari weekends..

Sgt sedih nenek balik awal...
Kalau tak boleh kami pi jalan2 ngan nenek...

Ok lah...nak tgk tak gambar nenek???
Ni lah nenek aleesya + ayyunie...


Walaupun nenek dah berusia 70 tahun...tapi dia masih kuat..
Uban baru ader 2 - 3 helai jer kat rambut...
Masih boleh membawa motor ke masjid atau surau..
Masih boleh bercucuk tanam dan mengangkat benda berat..
Masih boleh mengaji tanpa memakaia cermin mata...
Cuma satu sahaja...nenek ni susah selera makan dia..
Kena betul2 jumpa selera makan dia..
Pas tu asyik makan benda yg sama sampai lah nenek jumpa selera yg baru pula...



Nenek seorang yg sporting...
Dan nenek juga suka bergambar cam ibu...
Kami sayang nenek.....muahhhhh..


Post a Comment