Friday, May 7, 2010

LHDN nak dtg office lah pulak...



Alahai lagi.....
Minggu depan pihak LHDN dtg nak buat audit lah pulak kat office...
Ingat ke dah tak jadi dah diaorg nak dtg since ayah damia dah hantar segala maklumat utk LHDN tu..
Alih2 lepas 3 minggu, kelmarin diaorg call dtg nak tgk segala resit, invoince, slip and so on..
Ermmm..bayangkan lah nak buat audit dari tahun 2006 - 2008 punya...
Kenapa erkkk?? Agak2nya masa tu weols declare tinggi kot..
Oh yer baru ibu ingat....masa firts time nak apply maid tu, memang tahun tu aderlah tahun yg paling banyak sekali bayar income tax...konon2 takut nanti kalau bayar sikit tak lulus lak maid aplication...

So, nak tanya pendapat kawan2 semua...yg mana2 ader experinced LHDN dtg office buat audit ni..
Apa erkkk soalan yg selalu diaorg tanya??? Dokumen apa erkk yg selalu diorg minta nak tgk??
Pastu cam mana erkk ngan duit Embassy dari luar negara yg bayar kat company ibu dalam bentuk USD??
Tu pun kena kira income tax ke?
Atau ader apa2 tips lain yg boleh dikongsi bersama...


SILA SHARE YER KAWAN2...



p/s: Ni income tax company yer, bukan personal..

p/s: Dah janji ngan ayah damia, yg sabtu ngan ahad ni nak berkampung kat office...pulun  keje habis-habisan...nanti dah settle semua urusan LHDN, leh gi vacation lagi..yahooo..

p/s: Punya lah yo yo or jer pi jauh2 punya shopping complex cari baju batek ayah damia..last2 beli kat Jusco yg paling dekat ngan rumah ni jugak..hurmm..













Post a Comment