Sunday, November 28, 2010

First Hair Cut

Pengalaman pertama gunting rambut ni...
Tapi bukan banyak pun..
Gunting depan jer..
Selama ni sayang nak gunting, sebab nak bagi sama panjang rambut depan ngan belakang..
Bila dah sama panjang....rasa nak ubah selera pulak...

Sila percaya, Ayyunie tak pernah masuk salon gunting rambut lagi..
Ni pengalaman pertama ayyunie ni...
Last sekali gunting masa Ayyunie umur 8 hari...bukan gunting lagi...tapi cukur botak terus..


Rambut Ayyunie sebelum digunting...
Walaupun rambut depan sama panjang...tapi setakat ni memang dia tak pernah nampak rimas..
Sebab selalu pin dan ikat rambut depan dia tu..
Mula2 baik jer duduk atas kerusi tinggi tu sorang2..
Pastu???
Hurmmm..kena duduk ngan ayah jugak lah...


Ni lepas dah siap gunting, blow rambut pulak...
Yg rambut belakang trim sikit2..


Ayyunie dah rupa amoi...
Memang amoi yg gunting tu pun cakap yg ayyunie ni macam anak cina...
Innocent jer nampak dia kan...
Padahal agak cheeky jugak tau...


Nampak lagi bulat muka ayyunie..
Mata tak yah cakap lah kan...memang azali dan bolattt..


Akhirnya...
Taraaaa...Amoi Kota Bharu sudah siap lorr...
Kenapa Kota Bharu?? Sebab darah keturunan cina dalam badan ayah damia berasal dari Kota Bharu..hehe
Memang lepas ayyunie gunting rambut semalam (lepas asar), kami + bibik panggil ayyunie amoi jer...
Suka lak tu kita panggil dia amoi..


Kenangan....ayyunie baru nak tumbuh balik rambut lepas cukur jambul...
Pastu memang tak pernah gunting2 pun rambut dia..

p/s: Aleesya pun ader berlaku perubahan pada rambut dia....agak2 apa perubahan itu yer??

p/s: Uols selalu ke gunting rambut anak???? Suka anak2 perempuan rambut panjang atau pendek??



Post a Comment