Wednesday, June 8, 2011

Demo make pulut durie????

 Pulut durian memang sinonim dengan ore kelate kan...
Serius ibu sebenarnya memang tak makan pulut durian..
Sebab dah biasa diajar makan pengat durian atau serawa durian..
Yang santan tu mesti dimasak bersama durian dgn gula/ gula melaka..

Tapi sejak2 dah kawen ngan ayah damia ni..
Makan lah jugak sikit2 walaupun tak berehi (suka) sgt..


Kalau kat rumah sendiri, jangan harap ler nak makan macam ni..
Sebab kami suami isteri tak nak rumah bau durian..
Memang sayang giler kat rumah, sampaikan durian pun diharamkan masuk dalam rumah..
Kalau betul2 teringin nak makan durian pun, makan kat luar rumah jer..

Tapi semalam otw balik dari cuti2...singgah sekejap rumah adik ayah damia ..
Sambung cuti2 kat situ pulak :)
Disebabkan rumah org punya pasal...hahaha...sanggup ayah damia beli durian 3 plastik besar..
Dia kata time kat rumah org ni lah pulun nak makan durian habis-habisan...ekeke


Senang jer nak makan pulut durian ni..
Hanya perlukan durian, garam, gula dan santan..
Pastu gaul2 kan pulut tu ngan semua aksesori sampai sebati..
Then, boleh ler ngappppp!!!!


Ibu makan sikit boleh ler..
Tapi ayah damia memang feveret ni...
Sama ngan ayyunie...feveret betul...
Tapi aleesya???
Huh...dari kecik memang tak makan durian weii...
Nak tau dia cakap apa??
"yakkkk....dirty, smelly...aleesya tak suka"
Hahahaa....habis tok ma, tok ayah ngan ibu+ ayah saudara dia gelak guling2...
Ibu ngan ayah??? Hurmmm...dah biasa dengar ayat tu..
Pantang jumpa durian, mesti dia cakap macam tu...

Sudahnya...aleesya makan pulut cicah gula jer...huhu

p/s: Uols pernah tak makan pulut durian macam ni??? 
Kelantanrian (pandai2 buat perkataan sendiri) mesti pernah makan kan...
Walaupun tak berehi..


 Klik2 sini, kot2 ada barang2 yang berkenan!!
 
Post a Comment