Saturday, May 14, 2011

Menu malam ini -Tom Yam Chiang Mai

Balik keje kul 6:30 petang tadi..
Cepat2 masuk dapur masak simple2..
Sebab ayah damia nak gi meeting lak kul 7:30 malam kat Masai..

Sempat masak Tom Yam Chiang Mai, sayur chapcai dan telur dadar jer pun..


Ni ler rupa tom yam chiang mai tu..
Naa mama iqy tanya kenapa panggil  chiang mai...
Sebab bahan utama dia seafood..
Pastu letak lengkuas dan fish sauce serta kicap sotong...
Memang ratah hingga ke kulit ketam dan hirup kuah sampai jilat mulut sendiri...hehe


p/s: Tom yam ader macam2 kan...ader tom yam jernih, tom yam merah, tom yam pok tek, tom yang kung, tom yam bersantan hijau..dan macam2 lagi rasanya ader nama ni...



Klik2 sini, kot2 ada barang2 yang berkenan!!

 
Post a Comment