Sunday, May 15, 2011

Resepi Kerabu Sotong Bersuhun..

Perghh..arini masalah blogspot berlaku..
Sahkan nak buka dashboard..nak log in pun tak boleh..
Asyik keluar error jer...huhu

Lunch tadi sempat lah main masak2 kat rumah..
Lepas main masak2..terus menuju ke TESCO mencari barang2 rumah..
Tak sangka tujuan asal nak beli rice cooker jer..terus terbeli jug kettle, iron, dan toaster..
Bukannya kat rumah tak der..tapi saja gatal2 tangan nak habiskan duit..yer tak ayah damia..hehe
Tu yang balik2 shopping tadi terkujat tgk blogspot tak leh bukak...huhu


Menu pilihan arini...kerabu sotong bersuhun..
Jarang2 buat kerabu sotong ni...tapi sekali sekala tukar selera tak salah kan..


Bahan2 utk buat kerabu sotong?
Seperti dalam gambar kat atas tu...senang jer kan..
Pastu celur..mesti CELUR tau..bukan REBUS...sotong yang ada...
Nak potong cam mana...terpulanglah...
Pastu gaulkan dengan semua bahan tadi..
Tambah gula, kicap ikan, sedikit sos tiram dan garam..
Siap!!
Kalau nak lagi masam2...tambahlah cuka yer..


Peneman kerabu sotong tadi..
Ayam sambal berserai..
Memang delicious habis...hehe


p/s: Bersyukur dengan Rezeki yang diberi olehNYA...moga2 hamba mu ini tidak terus leka...insyallah..






 Klik2 sini, kot2 ada barang2 yang berkenan!!
 
Post a Comment