Monday, February 14, 2011

Tips dan cara-cara kuruskan badan!!!

 Ini tips kelangsingan saya..
Bukan tips kelangsingan kamu..
Tapi kalau nak cuba tak salah pun...
Mungkin tips saya menjadi??

Sebab sana sini sibuk tanya cam mana saya kuruskan badan..
Walhal bukannya kurus sangat pun..
Cuma adalah perbezaan sedikit dari sebelum2 ni..
Kalau tidak disebabkan org tanya saya makan pil kurus apa..
Dan tidak disebabkan suami saya memuji saya dah kurus..
Saya memang tak sedar yg saya memang ada perubahan sedikit.

Ok...jom tgk tips kurus versi ibuayahdamia..





Hari2 kayuh basikal??
Oh tidakkkkkk..
Walaupun basikal ni ada dalam bilik sebelah katil tido jer..
Tapi memang jarang2 sgt nak guna..
Selalunya ayyunie yg guna buat main2 :)
Tapi sejak2 akhir ni..
Saya dah mula kayuh 2 hari seminggu..
2 hari seminggu yer...memang dasar pemalaskan.
Tapi at least buat jugak dari tak langsung kan..hehe


Losyen Yusmira??
Saya memang dah lama guna losyen ni..
Lepas bersalinkan ayyunie lagi..
Tak pasti ia membantu atau tak??
Sapa tau mungkin kesannya sekarang baru nampak kan..


Sebelum2 ni saya makan pil kurus Yusmira..
Tapi 2 bulan lepas, saya dah beralih ke teh herba pulak..
Sebab rasa macam pil kurus tu kurang berkesan..
So beralih ke teh herba lah..
Tak pasti jugak membantu atau tidak..
Sebab selalunya dengar kalau org minum teh ni mesti selalu nak ke toilet membuang..
Tapi saya masih menjalani membuang seperti biasa..
SEMINGGU SEKALI YOUUUU..
Memang susah betul nak membuang...hehe


Rasanya faktor ni lah paling membantu..
Kurangkan portion nasi masa makan..
Hari2 tetap makan nasi..
Mana boleh tak makan nasi kan..
Cuma kurangkan had pengambilannya...
Kadang2 kalau pagi dah makan...tghari dan malam tak makan..
Kalau tengahari dah makan...pagi ngan malam tak makan..
Yg ni saya percaya ia sangat membantu..


Kini dirumah saya dah ada stok Kopi Sedap Zamrud Cafe ni..
Saya siap beli satu papan lagi..
Sebab setiap kali lepas saya minum kopi sedap ni.
Saya mesti mudah berasa kenyang..
Langsung tak lapar.
Tu yg tak kisah kalau tak makan sangat tu..
Lagipun suami saya memang suka kopi sedap ni..
Sebab ia betul2 boleh bagi energy!!!

Tu jer lah kot tips dari saya..
Saya tak pasti ia membantu atau tidak.
Sebab setiap org lain2 metabolisme dan condition badannya..
Saya cuma berkongsi yer..
Sebab saya tau..saya bukannya kurus sangat...
Tak boleh nak kurus sgt pun sebab kerangka badan saya memang dah cam ni..
Lagipun saya tinggi..jadi memang berat tulang lah..hehe:)

 Pesanan penaja:
Kuatkan semangat, objektif biar clear dan jangan putus asa..
Biar lambat asalkan ada perubahan...aminnn








Nak tambah duit selain Nuffnang??? Klik2 banner bawah!!

17 comments:

Anonymous said...

WAH TU DIA
RATU DH KUARKAN TIPS
kita ni manjang fail nk diet
haha
sebab duduk kat ngan mak
mak lak msk sedap2
makin ari makin bam2

MRS. K ^ibuhadifhessa^ said...

thanx for the tips sis!

belum mau kurus lagi... plan taon ni nak buat anak dulu.. huhuuh

LyNn HaMzAh said...

lynn memang ada pakai losyen tu dulu...perut nampak kempis sket la...tp pil dan teh tu belum cuba lagi...nanti lepas bersalin boleh la cuba kut...

Suziey Ahmad said...

agree!! kruang kan portion nasi mmg membantu..tp jgn xamik terus..control calories je ayu..

azura samsuddin said...

setuju ngan sis, kurangkan pengambilan nasi... zura rasa itu yg membantu kot hehehe

CIKGU NAMAN said...

seminggu sekali membuang?huhuhu

yang plg pntg cara pemakanan & riadah la kn k.ayu?

edane said...

aduh.. susuahnya nak katanya tidak pd makanan! tapi hati kuat nak kurus, usaha tarak kak camner tuh? huhu..

Zue AnnaLeeya said...

blh la try minum kopi tuh... mmg nak diet nih... hehehe...

mama_umar_maryam said...

ok kite geng rangka besar ;)..model omputih,nk wat camne,kah3

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis said...

setuju, tapi tahun ni plan nak anak la, so tak de plan diet...he...he...

Mama Zharfan said...

siyes nak kurus ni..adess..dh tak sempat nak diet ni--dh nak balik msia dekat dh ni..sob sob--me kurang azam sbb keje msk utk hubby-hubby wajib mkn nasi+lauk pauk..me ter mkn sama2 lah

Farra Dhelina said...

nasi tu yg jht tu kan... eee..mekasih kak uu...

BIONIC WOMEN said...

eily kalau minum kopi cepat rasa pening...adik ada cakap suh try pakai losyen mustajab, tapi x tertry pun lagi

Unknown said...

wahh..tips berguna dari RATU shadiraa!! leh try ni

e.l.i.z.@ said...

sori ayu..xdey nk baca entri² terbaru..nk tinggal komen apatah lagi huhuuh

bab² kurus ni laju jah eli :P
eli pun lamo doh x minum teh kurus yusmira tu..x tehe sakit perut tep.sapa xdop gapo nk buang hahah

diet jgn x diet..jadikan pentas fareeda sebagai benchmark utk terus kurus ;-)

mama tisya said...

ratu kena la kurus..kita bab2 nk mkn ubat or minum ni aduhai..payah benor...kena kurangkn mkn nasi ler...

shahliza94 said...

lepas bersalin boleh try.. hehehehe...