Tuesday, February 1, 2011

Apa beza keropok losong, keropok batang, keropok getel dan keropok lekor???

 

Saya panggil yang besar gedabak cam kat atas tu keropok batang..
May be sebab ibu abah saya panggil cam tu..
So saya ikut jer lah...hehe


Pastu kalau yang saiz dia kecik sikit, saya panggil kerepok getel..
Saya tau perkataan getel ni masa saya mula2 pindah ke kelantan..
Sangat janggal ok sebab dah biasa panggil kerepok batang...


Kalau kerepok lekor pulak, 
Saya panggil masa saya nampak kerepok tu panjang dari biasa.
Macam ular lekor2 dia...
Hehehe..


Keropok losong pula saya panggil pabila keropok tu dah siap2 goreng, pastu dibungkus bersama pencicah dia...fuhhh..memang lazat kalau makan panas...selalu jumpa kat terengganu jer..

Semua gambar2 kat atas adalah hasil googled yer..


Hah...yang ni gambar betul dari kamera saya...
Keropok losong khas dari terengganu..
Terima kasih yer Na mama iqy sebab sudi bagi buah tangan kat kak ayu..
Memang sedap giler ah..
Nak nak pulak pencicah dia kawwwwww


Yang ni pun hasil pemberian Na mama iqy jugak..
Erkkkk..ada ke yang tak kenal nama keropok ni???



p/s: Eh, korang pun panggil keropok2 tu sama tak ngan ibu panggil..
Ke ada panggilan lain keropok2 ni??





 Nak tambah duit selain Nuffnang??? Klik2 banner bawah!!


Post a Comment