Friday, November 16, 2012

Resepi Sausage and Omelette Wrap



Minggu yang banyak cuti..
So pabila dah banyak menghabiskan masa dirumah tu, semestinya aktiviti masak-memasak merupakan agenda utama para yang bercuti kan..selain dari menghadiri kenduri kendara di sana sini..sampai nun ke Batu Pahat menghadirinya..demi merapatkan silaturahim yang memang sudah terjalin..

Pagi semalam buat breakfast Sausage & Omelette Wrap...boring juga kalau asyik buat sarapan makanan berat seperti nasi goreng atau kuew tiaw goreng kan..nak makan roti canai pun dah boring juga..jadi sekali sekala masa cuti ni buat sarapan lain sikit, pasti menyuntik semangat pada hari tersebut kan..

Ok lah semalam dalam Instagram ada yang bertanya cam mana nak buat wrap ni?? Pastu petang semalam dalam email pun ada bertanya juga..walaupun dah bagi resepi, rasanya kalau resepi dengan bergambar lagi mudah faham kot...

Here we go..


Saya lebih suka memilih Wrap "wholegrain" kerana cepat kenyang..
Btw ada lagi 2 jenis wrap ni..
Senang didapati di pasaraya2..saya beli di Jusco ja..:)
Lepas keluarkan dai peti beku, masukkan dalam microvawe sekejap utk lembutkan..
Lepas tu dah boleh sediakan bahan-bahan yang lain..


Lepas tu letak mayonis..


Masukkan salad..
Lebih suka masukkan salad berbanding timun dan tomato kerana senang nak makan..
Kalau tak nanti meleleh2 keluar...:))


Masukkan sausage yang telah digrill..
Saya pilih sausage yang ada cheese dalamnya..
Anak2 suka..


Lepas tu masukkan omelette..
Btw omelette sebenar adalah yang telur hancur tu..
Tapi omelette saya ni buat macam telur dadar..
Dah siap goreng nani potong panjang2 omelette ni..
Lagi sedap..kurang hanyir telur..


Pastu masukkan mayonis lagi..
Al-maklum ler..anak2 saya memang kaki hantu mayonis..:))


Pastu masukkan lagi salad (ikut keperluan), sos dan pepper..
Kemudian gulung ikut kekreatifan masing2..
Saya gulung simple2 cam dalam gambar senang nak makan dan pegang...:))


Taraaa...dah siap..
Bukan sahaja cantik dipandang malah rasa turut terpahat di hati..
Sekali cuba, pasti nak lagi..


Kepada yang nak cuba, selamat mencuba..kalau dah cuba jangan lupa tepek gambar yer..

p/s: Kalau holiday saya selalu buat menu ni tapi saya ganti dengan tuna...lagi senang...:))

p/s: Alhamdulillah..saya dah dapat panggilan kursus sebentar tadi...Semoga semuanya dipermudahkan olehNYA..








 Klik2 sini, kot2 ada barang2 yang berkenan!!
 

2 comments:

Lynn Huraiza said...

nampak senang cara nak buat...nanti ada masa lynn buat yer...

shark said...

like like like!!:)