Wednesday, September 19, 2012

Review Jujur tentang LEGOLAND!!!

 Sebelum saya buat review jujur saya tentang LEGOLAND, berikut adalah kata2 students saya yang terlebih dulu sampai ke LEGOLAND ni daripada saya..

1. Pelajar ting 5: Tak best ah cikgu, tu tempat budak2 kecik jer tu, Aleesya Ayyunie suka kot tempat camtu..

2. Pelajar darjah 5: Ntah cikgu, biasa jer...adik saya suka lah kot boleh bawak kereta sendiri dalam tu..

3. Pelajar darjah 2: Best cikgu, dalam tu ada kapal buat daripada lego, ada kereta bawak sendiri, nanti jumpa traffic light kita kena berhenti, best main roller coaster...best bla bla bla..

4. Jiran (keje gomen): Boleh lah Legoland, layan anak2...cuma memang panas betul situ, ada surau, toilet semua ada, makanan pun mahal...

Tu antara komen2 yang saya dengar dengan telinga saya sendiri...sebab kebanyakan cikgu2 dan yang keje gomen kat JB (selected staff and department kot) ni dapat masuk free jer Legoland ni...Kengkonon macam nak promote tempat baru ni...

Isnin lepas, balik jer dari Open House di Taman Perling bersama rakan2 WOC ayah damia, terus kami decided  nak ke LEGOLAND ni....unplanning punya perancangan la ni...yang pakai baju kebaya atau kurung masa tu, nasib lah kan..hihi...alaaa..lagipun just nak gi tgk2 jer...bukan nak main bagai lagipun..kebetulan pula DSLR memang ada dalam kereta, so kesempatan yang ada wajib ler posing2 kan..:)


Mula2 sampai tempat parking memang banyak..banyak zon ada, zon 1, zon 2 dan macam2 zon ada...bas2 pun banyak juga parking..kebanyakannya adalah bas dari Singapore bawa pelancong ke Legoland..

Cuaca memang agak panas, biasalah tempat baru, rata2 pokok pun masih renek lagi..lainlah kalau tanam pokok besar terus kan..hihi..


Candid from ayah damia..
Jalan2 dengan kak Suzan..
Hihi..sian kak Suzan, dah ada pulak yang kata "pergi open house LEGOLAND ke"...kikiki


Masa kami sampai, ramai gak org...
Rata2 yang duduk dan lepak2 sambil amik gambar cam kami pun ramai kat luar tu..


Lately Ayyunie suka betul amik gambar buat mulut itik..
Aleesya cam biasa, maintain cun!!!


Gerbang masuk LEGOLAND..


Opppsss...kami posing2 dulu..
Pedulikan org yang lalu lalang...hihi
See, Ayyunie buat mulut itik lagi..


Pelbagai reaksi daripada kami..
Itu buktinya kami enjoy posing..hihi



Happynya both of them..


Like father like daughter..


Gambar macho seorang ayah..:)


Enterframe sorang2..


Si ayah layan anak2 main mari "mengenal warna"..


Posing2 di papan tanda..


Ayyunie pun nak posing juga..


Dengan kak Zila..


Rombongan kawan2 WOC ke Legoland..


Gambar happening kami!!!


Kak Nor ngan Kak Zila..


Oppsss, gambar tak jadi!!
Ayyunie sibuk nak bergambar jugak..


Last but not least, I Love this pic!!!

Review Jujur saya:

1. Banyak lagi tak siap ni...2013, water theme park baru siap, 2014, Hotel Legoland baru siap...so kalau pergi sekarang, means nanti kena gi lagilah kan sebab nak main water theme park tu..kalau tiket murah tak pe...kalau bil ahli keluarga tak ramai pun tak pe..nanti boleh jer beli tiket lagi...kalau nak jimat amik ler tiket annual pass tu yer..

2. Banyak permainan hanya sesuai utk kanak2 yang mengikut ketinggian anak2 itu...contohnya macam Ayyunie, rasanya memang tak sesuai lah kot sebab tak cukup tinggi nak main semua permainan yang ada dalam tu...rasanya permainan dalam tu hanya sesuai utk kanak2 yang berumur 5 tahun k atas jer kot...ni review jujur saya tau...tak nak hipokrit punya..

3. Better pakaikan anak2 topi/ hat utk cover kepanasan di Legoland tu, sian anak2 kecik tgk berpeluh2...sian lagi tgk si bapa2 pula mendukung anak2 yang dah besar tapi mengamuk2 akibat penat menapak dari parking dan juga kepanasan..kalau nak bawak stroller pun ok gk kot utk bapa2 yang malas nak dukung anak tu..

4. Tak boleh nak buat review jujur sesangat, sebab tak masuk pun lagi kat dalam tu betul2 tgk cam mana...setakat sampai kat gerbang LEGOLAND tu jer..

5. Walauapapun, tepuk dada tanya selera...nak gi sekarang pun boleh, nak gi esok lusa pun boleh, nak gi bila2 pun boleh...yang pasti saya dah dapat lubang nak masuk LEGOLAND murah murah jer..bukan RM100, bukan RM 80, bukan RM 60...malahan murah daripada tu..tu ler untung ada bekas anak murid keje manager dalam tu, bukan anak murid saya, tapi anak murid kawan ayah damia..hehe..kalau setakat harga RM** tak ralat sangat masuk both Damias tak main pun..bukan apa, diaorg tu penakut cam kami ibu ayahnya juga..hehe

6. Sokonglah produk Malaysia..Untung Malaysia ada LEGOLAND, boleh rakyat luar datang Malaysia pula kan..sekaligus menjana pendapatan negara..

p/s: Tapi mood nak ke LEGOLAND tak sama macam mood kami mula2 nak ke USS dulu...hurmm may be sebab bila sebut USS tu terbayang Hollywood, New York, Madagascar dan Shrek!!! hihi







 Klik2 sini, kot2 ada barang2 yang berkenan!!
 

11 comments:

Mrs. Simplicity said...

owh tak masuk dalam. ni next month nak pegi ni takde hati nak pegi. ikut je lah adik2 punya request, kang diorg complaint boring mmg la nak kena. heheh..

Chekgu Azrine said...

klu gitu better plan lmbt lg gi..hehe

Mama Khairan aka Rudy said...

Mmg byk yg negatif dr positif .. cuma utk peminat setia LEGO yg tau betapa sukernya mereka .. sama laa nga USS, disneyland .. masing2 punya brand kan cuma tu laa patut kiter sumer rasa bangga sbb first LEGOLand Park in Asia ibarat Syurga kanak2. For me ok laa as long anak2 kiter happy ... klu kiter mampu .. no problem, klu x mampu pon xde paksaan .. masing2 punyer selerakan .. mylittlenaim

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

owhh bagus review ni...

tp skrg x de hati lg nk pegi kut..hehe

Mama Zharfan said...

masing2 ada kelebihan sbb negara lain2 kan..kalau disneyland paris--cuaca sejuk (winter) or nyaman (selain winter), so memang tak adil lah kalau nak compare
apa2 pun me bangga sbb msia ada taman tema international :)

CIK JATT said...

bestnya dapat tiket murah!! jeles jeles
saya teringin gak nak g, tapi tunggu anak2 besar sikit kut, baru berbaloi dengan harganya:)

mdryle said...

hehehe tak masuk dh bg komen? Hehehe cikgu, saya dh msuk, ramai bebudak dlm tuh tk nak balik.. Bacalah review orang yang 'dah' masuk dalam... Hehehe kelakar lah cikgu nie.... USS mmg best, tapi utk bebudak betol2 kecik tk ble main sgt, dlm legoland ni ada tempat nk cetus minda bebudak.. Rides dlm tu quite ok, tk lah extreme tapi seronok gaks.. Thedragon best, technic x.. Kalu nk betol2 theme park compared ngan USS six flags lagi best... Kt dunia ni ada 6 legoland termasuk mesia, satu denmark, satu germand, satu uk, dua kat us, yg kt mesia ni replicate florida skit, denmark skit, so kalau masuk rasa cam pi sana... Anyway, USS best eh pada ur view, tu pandangan kt depan pintu ke pandangan dah masuk dalam? Cikgu mungkin marah dan padam entry saya nie. Tapi kalu wat camtuh sekurang kurangnya ada dua orang yg dh baca entry nie.. Saya dan cikgu

mdryle said...

hehehe tak masuk dh bg komen? Hehehe cikgu, saya dh msuk, ramai bebudak dlm tuh tk nak balik.. Bacalah review orang yang 'dah' masuk dalam... Hehehe kelakar lah cikgu nie.... USS mmg best, tapi utk bebudak betol2 kecik tk ble main sgt, dlm legoland ni ada tempat nk cetus minda bebudak.. Rides dlm tu quite ok, tk lah extreme tapi seronok gaks.. Thedragon best, technic x.. Kalu nk betol2 theme park compared ngan USS six flags lagi best... Kt dunia ni ada 6 legoland termasuk mesia, satu denmark, satu germand, satu uk, dua kat us, yg kt mesia ni replicate florida skit, denmark skit, so kalau masuk rasa cam pi sana... Anyway, USS best eh pada ur view, tu pandangan kt depan pintu ke pandangan dah masuk dalam? Cikgu mungkin marah dan padam entry saya nie. Tapi kalu wat camtuh sekurang kurangnya ada dua orang yg dh baca entry nie.. Saya dan cikgu

˙·٠•●♥ Cik Puan Mimi ♥●•٠·˙ said...

ramai tak sabar2 nak pi leloland.. saya pun dengar banyak tak bukak lagi.. kalau yagn duduk di JB mmg berbaloi beli annual pass. boleh bawak anak2 jalan2 hujung minggu kalau tak de apa2 aktiviti

Grafik Design said...

sis boleh ker saya nak dapat price tiket RM** ? kalu rege mcm tu rege mampu milik utk saya dan keluarga saya nanti ley emelkan farhahrahman@gmail.com .. saya duk gelang patah TQ

Grafik Design said...

salam sis mcm mana nak dapatkan price rm** saya boleh emelkan saya farhahrahman@gmail.com syaa duk gelang patah