Monday, July 9, 2012

Terima kasih kepada yang whatapps, sms dan pos status kat wall FB

Semalam memang tertunggu-tunggu Iklan Jacobs kat rumah..
Kebetulan sambil kemas rumah, sambil masak sambil makan lunch..
TV bilik atas dan bawah semua on..
Kengkonon tak nak ketinggalan tengok iklan tersebut..

Mula2 buka channel TV3, pastu tukar NTV7, pastu tukar pulak 8TV..
Pendek kata tak buka pun astro kelmarin..jenuh gak tunggu..
Kebetulan pula sambil tgk berita jam 1:30 tengahari, kami sekeluarga tgh makan kat dining room tu..
Sekali tiba2 jer ternampak gambak muka mak zaman muda-muda keluar TV..
Aleesya pulak jerit 'nenek nenek"!!
Memang sah tu iklan kami!!

Yeayyy dapat juga tgk iklan saya, mak dan Aleesya dalam TV3..
Rasanya siaran yang pertama utk semalam kat TV3 tu..
Tapi cepat sangat lah iklan tu...sepatutnya iklan tu 30s sebab masa recording suara memang kami set time 30s..tapi ntah macam tak puas tgk kan...tak sempat pun menghayati bait2 kata dalam iklan tu..
Nampaknya kena tengok lagi iklan Jacobs tu berulang kali..Tapi kalau waktu keje jangan haraplah kan..nak2 pula time peak hour lunch hour...

Tapi yang paling best adalah apabila rakan2 dan kawan prihatin kat kita lepas keluar iklan tu..
Ada yang hantar sms, whaatapps dan juga status wall kat FB..
Memang sangat terharu...thank friendssssssss!!!


Ni antara whatapps yang terawal diterima..
You know who you are..hehe
Maksudnya iklan Jacobs keluar dalam pukul 1 lebih lah kan..:...sekadar catatan peribadi ni..


Ni pulak antara status yang di post kat wall saya..
Pun sama, masa ni iklan keluar kul 1 lebih jugak

Lepas asar semalam, saya keluar shopping langsir, carpet dan tikar..
Kebetulan pulak saya tertinggal handphone kat rumah...hoho
Terbaekk lah kan!!


Balik2 tgk ada beberapa sms pasal iklan saya keluar TV tu...
Then antara sms yang paling mengujakan saya ialah pabila saya dapat  tahu yang iklan Jacobs tu pun keluar  @TV2..Dan yang paling teruja lagi, tak sangka ASTRO pun keluar jugak...time kemuncak Masterchef lagi..wahhh...pendek kata banyak juga siaran utk iklan Jacobs ni yer..alhamdulillah..

Oh, tadi pun ada rakan blogger yang komen sayu tgk iklan Jacobs tu..semestinya sebab itu adalah kisah benar mak saya..mak yang banyak berkorban untuk saya, mak yang banyak mendoakan saya dan mak yang  senantiasa memberi nasihat kepada saya walaupun sehingga kini..iklan Jacobs tu sedikit sebanyak mengimbau penat getir kehidupan mak sebagai seorang ibu tunggal.

p/s: Sekali lagi terima kasih kepada kawan2 yang teringatkan saya...yang tak berkesempatan nak tgk iklan tu, don't Worry, iklan tu sebulan on air..:)


p/s: Terima kasih tak terhingga juga kepada yang tinggalkan komen serta pembaca blog yang tak seberapa ni....tanpa anda, saya syok sendiri menulis nanti..hehe












10 comments:

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

ila plak yg over "kawan mama. kawan mama"
haha .. ila cakap lagi "ala yg mama menang ipad tak menang GP tue"

Gieyana said...

Tahniah babeh..kita x tgk ag nie..nnt da tgk kita alert uols gak..:-)

Ayu Zarina said...

@ILA, hahaha...biasalah, kalau org yang kita kenal masuk TV, kita memang terlebih excited kan kan kan...:)

@gie, no worries, tak alert kan pun tak apa...:)..janji kawan2 ingat sudaaa..

ayunidati said...

wahhh... seronoknya... dapat masuk tv.... tahniah...

mama tisya said...

tk nmpk lg tv...brp minit iklan tu??

Nur-nba said...

Tahniah Ayu. Tak tertengok pula iklan tu.. Busy sokmo.. :)

firahadifa said...

kite x tengok lagi!!kite balik malaysia sabtu ni .. agak ade lagi ke masterchef ??

NHML said...

kak ayu, sy tgk iklan tu kul 12.20 time whi
mmg sayu sebb teringat MIL yang jugak ibu tunggal besarkan hsbnd n lagi 2 adik sampai berjaya semua ke U
hsbnd tak dak ayah masa umur dia 15 tahun n adik paling bongsu masa tu 5 tahun....MIL sara hsbnd n adik2 dia degn duit menjual kuih2 ja....tu sebb terasa sangat sayu nye heheeh
secara tak langsung dapt rasa sedikit tu yang hati tisu kakakak

e.l.i.z.@ said...

I know who am i :P

Sungguhhh..dpt tgk iklan hop ore kita kenal rs bangga gileee..apatah lg kalu ayu hop tgk sdiri..

*syamy pun tgk skali nga eli haitu..

aku eyfaa said...

tahniahh,,,