Tuesday, April 26, 2011

Uols panggil kuih talam apa ni yer??

 Sebenarnya dah lama suka makan kuih ni..
Memang sedap sedap best best sangatlah kuih ni..
Memang kalau gi Pasar Tani atau Pasar Malam..
Kuih ni wajib dibeli.

Semalam..masa tgh googled googled cari resepi..
Macam konfius pulak nama kuih ni..
Sebab selalu beli, tgk penjual letak nama "Kuih Sri Sarawak"
Pastu ader jugak yan letak nama "Talam Sago"

So nak tanyalah uols..
Apa nama kuih talam ni sebenar..
Sebab memang betul2 berminat nak belajar buat talam ni sendiri..


Ader yang panggil Talam Tokyo
Tak cayer??
Klik2 bawah.


Talam Sri Sarawak

Ader jugak yang panggil Talam Sri Sarawak..

Talam Sago Banjar

Talam Sago Banjar pun ader juga org panggil


p/s: Selalu makan yg lapisan bawah warna putih tu sagu campur kelapa...
Lapisan kedua warna coklat macam air gula melaka tu..
Dan lapisan atas sekali warna hijau..





 Klik2 sini, kot2 ada barang2 yang berkenan!!
 
Post a Comment