Thursday, December 27, 2012

Tanda-tanda Rezeki Yang Berkat


Copy dari FB

Masa saya dan suami menghadiri Seminar di KL pada sabtu lepas (22/12/2012), antara ilmu yang saya ingat sampai sekarang ialah, tak kira sebesar mana atau sekecil mana pun rezeki yang kita perolehi, kita kena YAKIN dengan rezeki ALLAH tu. Kalau kita mengumpat dalam hati, mengeluh, bergaduh sesama suami isteri, iri hati dengan kesenangan orang lain, maksudnya kita tidak YAKIN dengan rezeki ALLAH. Jadi mulai sekarang jom sama-sama kita bersyukur dengan nikmat yang diberi. Bukan sahaja bersyukur dengan MULUT, tetapi bersyukur dengan penuh IKHLAS. Insyallah, pasti ada rezeki yang tak disangka-sangka hadir..:)))

Ada org minta tips dengan saya macam mana nak menang???
Satu sahaja yang saya nak share...<<<>>>>
Orang yang TENANG akan selalu MENANG..
Tak kira MENANG apa...MENANG kebahagiaan, MENANG kekayaan, MENANG keberkatan..
INSYALLAH...disamping BERDOA dulu baru BERUSAHA...





Nota Kaki:
:::Setiap penulisan sekadar ingin berkongsi saat-saat kemanisan, ilmu, info atau pengajaran yang diperoleh dalam menjalani kehidupan sementara menuju ke Alam yang kekal. Mohon maaf andai kata setiap bait-bait penulisan mencetuskan perasaan iri hati, riak atau ketidaksempurnaan. Sesungguhnya saya juga tidak lari dari sebarang kesilapan sebagai Khalifah Allah di muka bumi ini. Maafkan saya sekali lagi:::

1 comment:

Wanafzan said...

great info.. mudah2an kta makin ikhlas dlm segala hal... :)