Monday, December 3, 2012

My first job via blog

Alhamdulillah.. Tak sangka dapat invitation tulis blogpost untuk client yang bayar kepada kita. Maksudnya blogpost berbayar lah tu.

Mula2 sangat terkejut dan teruja pun ada masa dapat email invitation to blog tentang services dan produk client. Btw invitation ni datangnya dari komuniti bloggers lebih kurang macam nuffnang jugak kot.

PIC tu pun mulalah minta traffic blog dan macam2 lagilah utk review blog kita. Bila dah dipersetujui maka komuniti tadi akan emailkan segala details yang perlu ditulis dalam blogpost kita tu.

Maka bermulalah kita utk menulis draft dan hantar draft mengikut tarikh duedate yg ditetapkan. Draft tersebut akan dihantar kepada client utk tgk samada diluluskan atau tidak utk dijadikan entry.




Dan sampai satu masa, bila dah diluluskan, maka bolehlah kita publish draft yg kita buat tu. Sk kalau perasan yang entry True Harmony tu adalah entry berbayar ya. Alhamdulillah.. Bayaran pun agak lumayan utk saya yang sekadar menulis blog ni.

So sekarang cuma menunggu bayaran jer lah kot.. Hihi
So True Harmony adalah client pertama saya dalam entry berbayar ni.




Selain itu saya juga dapat invitation utk buat testimonial tentang ZALORA. Yang ni lain sikit moodnya. Dah 2 kali dapat email suruh hantar draft dan tarikh duedate, tapi tak sempat2 juga nak buat tu. Haishhh ni yg tak suka ni. Peluang dah ada, tapi tak gunakan sebaik mungkin. Kebetulan pula lately online guna handphone jer bukan lappy, tu yg tertangguh nak buat.

Apa2 pun syukur alhamdulillah dengan rezeki yg datang dalam pelbagai bentuk.

Uolss ada pengalaman utk entry berbayar?? Share2 ler sini kot2 boleh jadi panduan akan datang.

- Posted using BlogPress from zarina ayu my iPhone

4 comments:

Mama Zharfan said...

beshnya :)

Unknown said...

woaaa... syabas k.ayu.. siapa sangka rezeki tu dtg tnpa kita cari.. ..tahniah..

www.akma81.blogspot.com said...

bestnye. nak tanye sikit nak kene register kat mana2 dulu ke kalau nak dapat program mcm ni ;p

Unknown said...

@Nor Akma, tak ada regsiter kat mana2...memang betul2 dapat invitation ni...:))