Friday, December 28, 2012

Photoshoot at Candy Land A Famosa || Terjebak join contest lagi!!!!

Tak tahu sebenarnya nak upload gambar mana dulu..
Sebab banyak sangat gambar sepanjang cuti-cuti 6 hari 5 malam kami di KL dan Melaka ni..
Ok lah finally alang2 saya dah edit sikit2 gambar kat bawah ni..
So saya decided upload gambar2 photoshoot di Cand Land A Famosa ni dulu..:))

Masa mula2 masuk pintu gerbang A Famosa lagi, saya dan students saya dah teruja tgk banyaknya candy-candy buatan di sepanjang jalan menuju ke Villa saya sewa tempohari. Ya Allah...sangat2 sweet dan mengujakan.. rugi pula tak snap2 kat semua tempat yang ada Candy2 tu...Ayah Damia cakap, malam lagi cantik sebab candy2 tu keluar cahaya (sebab ayah damia dan few students saya keluar cari arang malam tu). Dan rata2 candy2 tu semua warna merah. Ambil tema warna Chrismast Day!!!


Banyak2 Candy Land kat A Famosa tu, saya palingggggggggggggg berkenannnnnnnnnnnnn yang kat sini..
Entahlah, nampak macam sangat2 romantik dan peaceful place..
Tapi sayangnya kami pergi ke sini lepas jogging pagi tu.. so faham2 jer lah attire tak berapa proper..
Rata2 pakai t-shirt dan sport shoes termasuklah saya..
Kengkonon kalau photoshoot pagi2 tak panas..
Alhamdulillah memang cuaca sangat baik pagi 2nd day kami disana..


Wahhhh dan dan pergi bergambar dengan LOVE tu kan..
Dah panggil ayah damia bergambar bersama, tapi dia jual mahal pulak..
Padahal saya tahu dia segan nak romantik2 depan studentsnya


Dah lama cari frame macam ni..
Selalu nampak gambar mat salleh mat salleh dok posing cam ni..
Sebab nampak hidup yang dalam frame tu..
Finally terlaksana sudaaaaa..


Frame love pun ada...terbaiklah..!!


Hah ni saya paksa ayah damia utk bergambar dengan saya..
See, macam2 memek muka dia buat sebab nak cover segan bergambar depan studentsnya..
Hurmmm layan jer lah..


Suka gambar ni..
Tapi tgklah ayah damia tu, boleh pulak buat muka cam tu...gerammm betull!!!
Katanya gambar candid nampak more natural..
Kalau posing2 control macho atau control ayu sesuai utk gambar kahwin jer..haha
Ok lah I follow jer lah..


Alaaaaa, gambar kat sini sepatutnya boleh romantik habis ni..
Ayah Damia cakap kalau nak bergambar kat sini kena pakai proper attire, baru boleh romantik2..
Kalau pakai selipar ngan tracksuit cam mana nak ambil feel..
Hahahaha..betul jugak erkkk...ok lah I follow lagi..


Sudahnya lepas tu saya posing sorang2..
Hahaha, apa ada kisah posing depan students..
Kalau dah hobi posing tu apa pun tak kisah..
Lagipun my students memang dah tahu hobi saya...:))


Tetiba rasa macam model part time..
(ayat perasan, jangan sentap tau)


Banyak betul noted2 music kat situ..
Tak sempat nak bergambar habis sebab budak2 lelaki termasuklah ayah damia dah siap2 masuk kereta siap hon hon lagi..org lelaki memang susah erkkk nak feel time bergambar unless dgn isteri dan anak2nya sahaja kan..


Last but not least..
Permintaan students saya..
Katanya suasana sini cantik..
So saya pun ikutlah demand diaorg..
Btw gambar2 dalam kamera DSLR students saya lagi happening..
Sebab reramai kan, pastu macam2 gaya yg havoc diaorg buat..


Last sekali kami bergambar kat sini..
Betul2 lepas masuk pintu gerbang A famosa..
Tempat candy land lain tak sempat nak bergambar sebab geng2 lelaki sibuk jer nak balik cepat berendam dalam private pool kat villa tu...sabo jer lah...

Dan masa saya nak masuk kereta, tetiba students saya jerit 
"Cikgu, cikgu ada contest!!!"
Sambil salah seorang students saya tunjuk kat banner.
Wahhh diaorg pun tahu hobi saya join contest bergambar..
Tapi jujurnya saya tak tahu pun kewujudan contest A Famosa ni..
Tahu pun lepas baca kat banner tu..
Tapi sebab dah nak balik Villa punya pasal, saya just ingat FB contest tu je..
Yang lain2 saya niat dalam hati kalau ada gambar yang sesuai aku join, kalau tak, tak kisah pun.:))

Then semalam, saya try usha2 kat FB A Famosa tu..
Sekali tgk tema contest ialah "Candy Land A Famosa"..
Hahh ok lah tu since ada gambar kat Candy Land tu..

So, kalini saya terjebak utk contest "Like" lah pula..
So sesiapa yang berkesempatan, minta tolong LIKE gambar saya kat entry ni ya..:))
Thank you in advance kepada yang akan LIKE gambar saya dan Thank You so much kepada yang dah LIKE gambar saya..Jasa anda semua akan dibalas oleh ALLAH yang tiada had kekuasaanya..
TERIMA KASIH ALLAH!!!

Ni 2 link yang perlu vote anda..



Terima kasih sekali lagi untuk anda semua..:))






NOTA KAKI:
:::Setiap penulisan sekadar ingin berkongsi saat-saat kemanisan, ilmu, info atau pengajaran yang diperoleh dalam menjalani kehidupan sementara menuju ke Alam yang kekal. Mohon maaf andai kata setiap bait-bait penulisan mencetuskan perasaan iri hati, riak atau ketidaksempurnaan. Sesungguhnya saya juga tidak lari dari sebarang kesilapan sebagai Khalifah Allah di muka bumi ini. Maafkan saya sekali lagi:::

4 comments:

Unknown said...

done k.ayu! dua2 fiza dh klik like.. gudluck bebeh!

Ann said...

cantik dan sweet deco2 die..gmbr pun comel2:)

Qashmere said...

A ah cantikla deco nya..sesuai untuk photoshoot. tapi jauh bebenor ke melaka yer.. huhuh

Style Me Gorgeous By Qashmere For All & Plus Size Fashion

Blog Qashmere
Take Care Sis

Unknown said...

cantiknya tempat ni..... tingin nak pi tapi kena cari waktu.....

moga kak ayu ada rezeki menang contest tu yerk...