Friday, March 29, 2013

Jom baca surah Al Kahfi || Quran Readpen banyak membantu

Jom baca Surah Al-Kahfi. Banyak fadhilatnya jika dibaca pada hari jumaat. Kalau tak dapat baca sekaligus 1 surah, baca sikit2 pun boleh...:)). Pagi sikit, lepas zohor sikit, malam sikit..

Alhamdulillah Quran Readpen banyak membantu saya dalam penghayatan terjemahan. Kadang2 kalau saya tak baca quran, saya pasang jer Readpen tu kuat2 surah yg saya nak. Kadang2 kalau time nak tidur, saya dengar guna earphone terjemahan yg saya nak. Aritu naik kapal terbang pun banyak saya dengar bacaan2 guna earphone melalui readpen ni..

Yang paling penting, Readpen banyak membantu dalam kelancaran serta Sebutan bacaan Al-quran saya. Agak2 confius bacaan kita tu, tunjuk jer kat sebutan tu, nanti readpen tu repeat lah berulang kali.

Btw masa saya kat Madinah, ada beberapa org maybe turki atau org iran, menggunakan bahasa isyarat mencuit2 badan saya dari belakang dan bertanya mana saya beli readpen ni??? Kat madinah ke??? Saya pun buat bahasa isyarat jugak then cakap "malaysia, malaysia"... Hihi.. Apa nak buat tak semua warganegara luar pandai cakap English..

Ok, saya nak mendobi dulu. Alhamdulillah selamat sampai rumah maghrib semalam..






2 comments:

AzianKhalil said...

berapa harganya ni?

Ayu Zarina said...

Rm280...tapi saya beli 2 set...so dapatlah harga RM250 1...