Friday, March 15, 2013

Check list " Summer Luxury Camp"

Bas panjang 2 buah -Done
Resort - Done booked
Makanan- Done include in package
Baju event - Done
Banner -Not printing yet
Fasilitator - 50% confirm. 
Tentatif - 10% more to adjust
Hamper - Not yet
Sijil penyertaan - Not yet
Penyertaan 70 peserta - Still waiting to collect the forms
Penceramah - Still searching for the best motivator

Ok, lately banyak kerja bertindan..
Lepas 1 projek, dapat pula tugas baru, tugas baru tak habis, timbul pula program baru.
Whatever, I'm love in it!!!
Itulah tanggungjawab dan punca rezeki saya dan keluarga.

Apa2 pun terima kasih banyak2 kepada 2 orang pembantu saya a.k.a Ketua dan pembantu fasilitator saya. 
Kerana merekalah program ni dapat dilaksanakan secepat mungkin.
Kalau nak harapkan saya n ayah damia??? Aiyakkk makin gugur rambut saya dan makin botak kot rambut ayah damia...hihi..just kidding...

Why I called it 
"Summer Luxury Camp"???


Sebab kelab permotoran Porche pun pernah buat aktiviti kat sini..


ASTRO pun pernah berkampung kat sini!!!!
Walla...memang luxury sungguh..
Dorm pun setaraf chalet bukan asrama..

Oh ya sepanjang 10 tahun Pusat Bahasa Pelangi..
Inilah kali pertama peserta kem tidur dalam chalet..
Kalau tak diaorg tidur dalam khemah jer..
Makan pun makanan camp..
This time nop nop nop..
Makanan resort tu!!!

Then ini kali pertama kami menggunkan 2 bas...
Tahun2 lepas 1 bas sahaja tau..
Hopefully this "luxury summer camp" meninggalkan seribu kenangan manis utk mereka..

Ok lah jom kita tgk apa aktiviti yang boleh buat disana..


Hot Balloon..
Yang ni tak sure boleh buat atau tak..
Sebab kena ada tenaga kepakaran..


Main kayak..
Harap2 tak hujan..


Suasana yang sangat mendamaikan..


Aktiviti yang ditunggu2 oleh para peserta


Hati-hati uolss


Mari mengenali batu..


Flying fox pun ada..


Aktiviti dalam dewan


Wohoooo...Tak dapat naik yang atas,
berendam kat bawah sampai puas pun jadilah...hihi

Semua gambar-gambar ni saya ambil dengan keizinan tuan punya resort dari sini..



Dan saya pun sebenarnya baru balik dari membeli speaker besar gedabak ni..
Almaklum ler, selama ni bercakap guna healer atau wireless mic sahaja..
Ni kapasiti peserta dan bertambah, tap energy pun kenalah besar kan...hihi..
RM380 sahaja harganya!!!

p/s: Opssss uols perasan tak yang saya pernah pergi tempat ni...btw saya dapat idea nak buat summer camp kat sini pun masa saya honeymoon dan babymoon kat sini 24 January lepas....hihi...tapi saya punya chalet bahagian belakang...yang diaorg punya chalet bahagian depan..apa2 pun boleh try baca entry saya yang lepas dulu..:))





Nota Kaki:
:::Setiap penulisan sekadar ingin berkongsi saat-saat kemanisan, ilmu, info atau pengajaran yang diperoleh dalam menjalani kehidupan sementara menuju ke Alam yang kekal. Mohon maaf andai kata setiap bait-bait penulisan mencetuskan perasaan iri hati, riak atau ketidaksempurnaan. Sesungguhnya saya juga tidak lari dari sebarang kesilapan sebagai Khalifah Allah di muka bumi ini. Maafkan saya sekali lagi:::

No comments: