Monday, August 13, 2012

Pabila Pelajar dari Yaman belanja saya makan...

 Kecoh jadinya dalam Restoran itu..

Btw Jumaat lepas bawa beberapa students saya gi berbuka makanan arab kat restoran bawah office saya ..
Kebetulan pula pekerja2 kat restoran tu adalah students saya juga..
Diaorg start belajar since 1 Ramadan aritu sebab pagi dan tengahari tak ada buat apa, so pekerja2 tu ambil kesempatan mengukuhkan lagi Communication mereka..

Masa mengorder makanan, kelam kabut dibuatnya..
Sebab yer lah, kebetulan ramai jugak yang berbuka kat situ, pekerja pula macam tak cukup jer..
Dah lah yang datang makan tu semua melayu, pekerja nak terangkan itu ini pun tergagap2...hehe..

Ni bukan pertama kali saya makan kat sini..
Agaknya dah berpuluh2 kali kot hehe..
Tapi sejak saya jadi cikgu pekerja kat sini, ni baru saya datang berbuka kat sini..
Saya order Mandy Chicken saiz Small..
Sekali salah seorang pekerja kat situ a.k.a students saya cakap
" never mind teacher, i give you large"..
Hehehe...hajat dihati tak nak large sebab bukannya habis pun makan banyak2..
Last2 saya terpaksa terima tawaran students saya tu..hehe
Alhamdulillah..rezeki, orang memberi, kita berterima kasih..

Bersungguh2 dia nak belanja saya...
Bukan setakat belanja jer...layanan terhadap kami pun first class..
Sekejap2 tanya "teacher, anything???"hehe..
Sampaikan org2 yang makan dalam restoran tu pun tgk jer kami ni huhahuha...:)



Tu lah saya bersama students saya yang lain..
Alhamdulillah...niat kami nak belanja students ni..
Sekali tgk rezeki org pulak belanja saya...
Untung jadi cikgu ni kan..ke sana ke mari memang org akan tegur dan kadang kala belanja..

Opss..nasi saya yang banyak tu lepas bahagikan dengan aleesya dan ayyunie, tetap tak habis jugak.
Last2 nasib baik students saya yang tanpa segan silu habiskan..hehe..


p/s: Kadangkala time makan kat restoran, time nak bayar tu, tiba2 cashier cakap, dah ada org bayarkan..tanya siapa bayarkan?? tgk2 parents kepada students yang bayarkan...alhamdulillah...cam mana saya pandang tinggi kepada cikgu2 yang mengajar anak2 saya walaupun baru tadika, agaknya cam tu jugaklah kot org pandang saya sebagai cikgu kepada anak2 mereka...saya selalu teringat pesan seseorang, kita sebagai cikgu ikhlas mengajar dan tak berkira mengajar anak og, benda yang sama akan berlaku pada anak kita...alhamdulillah..

p/s: Uolsss ada cikgu kegemaran???

p/s: Ok lah dah nak start ajar pelajar2 saya dari Yaman ni...kecoh kelas kalau mengajar geng2 dari Yaman ni..:)




 Klik2 sini, kot2 ada barang2 yang berkenan!! 
 

2 comments:

firdausi said...

ada.. cikgu zamzarina zakaria...

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

isk nie yg nak pass amana arief kat ayu nie kiki