Wednesday, June 26, 2013

Rezeki minggu lepas II Dapat barang elektrik wishlist!!!

Yeayyyy...happy!!!!
Siapa tak happy kalau dapat barang yang memang ada dalam wishlist masing-masing kan..
Alhamdulillah, minggu lepas hari yang sama hari khamis, sampai serentak semua brg yang diidam-idamkan..


Btw, saya sangat-sangat terkejut kerana boleh menang contest Siggy ni..
Conso pun conso lah...janji hadiah best..
Lagipun saya tahu tangan saya tak berseni sangat nak buat signature atau siggy ni..
Menang conso pun memang satu kesyukuran buat saya..
See, saya dapat sms ni 30/5, masa cuti sekolah 2 minggu lepas, masa otw tengah balik dari Kota Bharu ke KL..


Janji jer 10 hari, tapi makan masa 2 minggu lebih juga baru sampai..
Hihihi...tak pe lah lambat sampai...janji hadiah best!!!!!!
Ya, dah lama saya nak beli rice cooker yang macam2 kegunaan ni..
Tapi sampai ke sudah-sudah tak beli..
Agaknya dah tertulis utk saya menang Rice Cooker ni..
Sebab tu gerak hati saya kata "nantilah beli"...hihi


Ada usha2 kat Jusco..
Kalau tak silap harganya RM299 ke atau RM249...macam tu lah range harga..
Jimat duit..hihi..


Lepas ni boleh lah saya ngetes masak macam2 dalam rice cooker ni..
Macam2 function utk pelbagai menu lagi tu hah..
Siap dapat resepi2 lagi cam mana nak buat roti, buat cake dalam rice cooker ni..
Akan kucuba suatu hari nanti!!!


Lepas tu hari khamis lepas juga, peti ais wishlist saya sampai..
Wahhhh....lagi lah teruja saya..
Btw peti ais ni suami kesayangan saya yang hadiahkan utk saya..
Katanya reward saya bekerja keras!!!
Lagipun dia pun naik kesian kat saya yang hari2 dok ajak beli peti ais baru..
Sampaikan last2 dia ajak saya gi pilih sendiri peti ais cam mana saya nak..haha
Ciri-ciri pilihan saya mestilah boleh keluar air ikut luar, so tak yah dah buka2 petis ais..
Lepas tu boleh control suhu dari luar..
No need adjust2 dari dalam lagi..
Tapi sebenarnya wishlist saya lagi adalah 2 pintu..
Haihlah nasib...apa nak buat, dapur rumah saya cinonet jer..
Kalau beli 2 pintu tak muat pula nak buka pintu kabinet dapur saya..
So saya redha amik yang pattern cam ni tapi saiz besarrrrrrrr punya..
Jimat space sikit!!!
Siap ada alarm...tak leh buka lama2...kang alam peti ais berbunyi..haha


Tu peti ais lama saya..
Jenama samsung juga..
Lama ooooo peti air tu..
Since 2003 lagi...beli masa sebelum kahwin dan masa tu saya duduk di rumah sewa..
Jadi dah 10 tahun pun peti ais lama saya tu..
WAJIB tukar baru kan kawan-kawan..
Jauh beza peti ais lama ngan peti ais baru...hihi
Esok lusa peti ais lama tu akan diangkut ke Kilang CocoDamia...



Dan ini pun sampai hari khamis juga!!!!
Tiket masuk USS, voucher hotel dan voucher tranportation..
Ni kira wishlist saya utk bawa anak2 ke USS lepas Aleesya umur enam tahun..
Yeayyy..tercapai juga akhirnya..


Sama macam saya gi USS tahun 2010 dulu kot..
Dapat lunch voucher, snack set, retail voucher dan tiket masuk..


Alhamdulillah, terima kasih YA ALLAH atas nikmat dan rezeki yang kau limpahkan kepada Aku dan Keluargaku. Semoga aku terus dipermudahkan serta diperbanyakkan rezeki samada kesihatan, kekayaan, keberkatan, kekeluargaan dan kerohanian dariMU. Aminnn...

1 comment:

Nurul Ain said...

Syukur atas pemberian rezeki dari-Nya..best betul la...