Thursday, May 2, 2013

Lamanya tak pergi bercuti || Nikmat bercuti satu family cukup korum!!!!

And finally keluarga besar mertua saya bersama ipar duai dan biras saya semuanya dah sampai Sabah pagi tadi..

Walla, cukup semua dari atuk, nenek, anak dan cucu semua pergi..
Ayah damia ada 8 adik beradik..
So yang tak pergi kalini cuma family abang ayah damia-BIL saya (anak no 2) dan family ayah damia jer lah (anak no 3). Yang lain2 excited tgh bercuti di Sabah sana. Naik flight kat LCCT jam 6 pagi tadi..

Dah lama tau diaorg rancang percutian ni. Masa Air Asia buat promo bulan Feb lepas..
Siap ada group family dalam whatapps utk rancang itu ini sebelum ke Sabah. 
Tapi apakan daya, since balik Umrah bulan Feb lepas, memang saya dan family tak sempat nak bercuti kemana2 pun since kami sangat-sangat sibuk dengan Coklat IQ-CocoDamia..
Banyak yang perlu dibuat utk CocoDamia ni sebab ia masih baru dipasaran. 

Hopefully dalam masa terdekat ni saya dan ayah damia dapat merancang percutian bersama anak2..
Kalau tak sebelum tu sebulan 1-2 kali wajib cuti2 kan..


Kenangan bercuti ramai2 di Perak (Bukit Merah) bulan 6 tahun lepas..
Cukup Korum dari anak no 1 sampai no 8..
Dari cucu no 1 sampai cucu no 9..
Dari menantu no 1 sampai menantu no 4..
Opsss, saya kebetulan ni baru balik dari Bandung. Tidur sehari di Bangi terus ke Perak. 
Tu beg dari Bandung, Baju dari Bandung..hihi


Dan saya percaya orang yang paling happy kalau berkumpul cam ni adalah ibu dan ayah mertua saya..
Dapat tgk anak2 berkumpul cukup korum depan mata dan masa holiday pulak tu..
Lagilah org tua suka kan..
Kalau tak berkumpul masa Hari Raya jer lah kan jawabnya..


Oh ya, kalau saya tak dapat "cuti2 family cukup korum" sebab sibuk dengan Coklat IQ..
BIL saya pula sebab baru jer balik bercuti dari Vietnam pada 30 Mac hingga 1 April.
Lepas tu counting days utk cuti2 ke Padang pula tak silap..
Ni BIL saya bercuti di vietnam bersama keluarga mertuanya.
So cuti2 ni memang perlukan duit cash yang banyak jugaklah kan..


Ni saya cilok dari fb BIL saya..
Hihi..syok juga ya cuti2 vietnam..
Bukan sahaja boleh shopping malahan banyak pengalaman baru yang boleh dijadikan kenangan..

Ok, nampaknya saya kena redeem dulu voucher2 percutian saya 2D1N ke USS dan juga ke Melaka..
Baru boleh rancang cuti2 ke tempat lain..
Kalau tak jadi macam tahun2 lepas lah..
Voucher expired begitu sahaja..
Kan rugi dah namanya!!!

p/s: Uolsss pernah tak bercuti satu family cukup korum ke mana2?? Bestkan...ramai2 naik flight atau konvoi kereta.. pastu saling bertepuk tampar antara satu sama lain..



Nota Kaki:
:::Setiap penulisan sekadar ingin berkongsi saat-saat kemanisan, ilmu, info atau pengajaran yang diperoleh dalam menjalani kehidupan sementara menuju ke Alam yang kekal. Mohon maaf andai kata setiap bait-bait penulisan mencetuskan perasaan iri hati, riak atau ketidaksempurnaan. Sesungguhnya saya juga tidak lari dari sebarang kesilapan sebagai Khalifah Allah di muka bumi ini. Maafkan saya sekali lagi:::

No comments: