Saturday, March 26, 2011

Top 10 Hidangan Pelik dari Seluruh Dunia

1. Guinea pig "panggang".Hidangan ini mesti disediakan ketika festival berlansung di Peru.Ini adalah hidangan tradisional. Nampak sedap kan..haha
2. Hidangan dgn darah fresh. Mangkuk ini mengandungi darah beku sangat terbiasa dihidangkan di Asia Tenggara.Area mana tu? saya pun kurang pasti. Darah ini biasanya diambil dari darah itik atau bab1 dan boleh dimakan dimasak dengan isi perut yg berbeza.yulks

3. Kuda laut yg di tusuk lidi sate. Di China mereka goreng kuda laut ini dan kuda itu ditusuk pd daging perut untuk dijual. Kuda kuda ini dianggap sedap  kerana kuda laut jarang dijumpai.

4. Ular doe!! . Kebanyakan penduduk di China  serbuk ular dan ular adalah hidangan umum bg mereka. jgn terkejut. 

5. Labah-labah goreng. Labah-labah rasa dia seperti ayam tau, dan jika anda ingin mencubanya, anda perlu pergi ke Kemboja. Atau pun anda tangkap je sendiri kat rumah .lepas tu goreng. emm rangupnya

6. tawon Digger keropok beras. Dalam keropok beras Jepun,tawon ni begitu popular di campurkan dalam hidgn tu. emm terasa nikmatnya Tawon. keriok keriok!!

7. Mars Bar goreng. Dianggap sebagai salah satu hidangan paling terkenal Scotland, Mars Bar ini digoreng dalam minyak.
8. Haggis.  Kelihatan seperti sayur, tetapi ia sebenarnya hati kambing, paru-paru dicampur dengan rempah-rempah, oatmeal dan bawang.emmm sedap sungguh bila memakannya . nak lagi nak lagi

9.lolipop cacing. Lolipop ini dipenuhi dengan cacing oatmeal dan belalang. Anda hanya perlu  menghisap mereka dan memakannya mcm lolipop biasa. emmmm sedapnya 

10. Lidah Itik . terdapat di Hong Kong, dan sering dihidangkan dengan celery. 

Sumber sini:


p/s: Ya Allah...macam2 betul yer makanan pelik2 kat atas...kalau upah suruh makan pun....memang takan makan sampai ke sudah!!! Tgk pun dah geli!!!!


 Klik2 sini, kot2 ada barang2 yang berkenan!!
 
Post a Comment