Tuesday, July 28, 2009

::HIKAYAT BETA BERSIRAM & AYAHANDA DENGAN PROJEKNYA::


Jam tepat menunjukkan 12 tgh.................cuaca agak redup............angin sepoi2 menghembus pipi. Tatkala ayahanda sibuk dengan projek barunya, ibunda pula dengan kekandaku, Ayyunie dan "dayangku" x der benda nak buat................tiba2 beta memberitahu kepada ibunda "anakanda nakbersiram (maksudnya nak swimming)" sambil tubuh badan beta dok terkuak2 gaya swimming. Lantaran keadaan yg mengizinkan walaupun jam 12 tgh, lalu ibundaku menyuruh "dayangku" membuat segala persediaan ku untuk bersiram..............

hahahahahikhikhik.............sekali sekala pelbagaikan bahasa....................



Aleesya yg sedang menunjukkan kpd ibu buble2 ditangan



main air time......
(apalah yang ayah dok sibuk ngan projek barunya itu????)



dipantau oleh "dayangku"


banyaknya buih2


Aleesya sedang bercakap ngan ayah



Sementara beta sedang khusyuk dengan siraman beta, ayahanda pula sibuk dengan projek barunya. Projek apa?????? Kata ayahanda, tunggu............................................


bersungguh2 ayah sedang berfikir



inilah rupa projek yg still under progress tu.........

(ader pasu baru yang telah disimen didalamnya, wayar air dan tiub pvc)



Agak2 apalah nak buat yekk....kalau pancutan air, yg sebelum ni pun dah ada.
Air yang keluar ikut cendawan macam air hujan tu......cuba uolls teka????


Sementara ibuanda sedang memerhatikan beta bersiram, kekanda beta, Ayyunie pun turut beria-ia memberi respond terhadap percikan air itu. Kesian pula ibuanda tengok Ayyunie...........lalu ibu pun siramkan sekali beta dengan kekanda beta..................buat pertama kalinya Ayyunie mandi air sejuk (selama ni mandi air suam)........tengoklah reaksinya...


snap from ayah



konon2nya artistik lah tu amik gambar celah pokok...


baby Ayyunie yg x berapa selesa dalam air sejuk ni

(baru perasan, cuba uolls bandingkan badan Aleesya ngan badan Ayyunie.....huhuhu....patutlah org asyik cakap Aleesya ni kurus kering)


baby ayyunie dah siap...x sampai 3 minit pun swimming.....kesejukan....


Aleesya masih meneruskan perjuangan Aleesya untuk bersiram hingga ke titisan akhir
hehehhehehe


Maka, tamat sudah hikayat Puteri Aleesya Bersiram ini..................




Post a Comment