Wednesday, September 11, 2013

Cabutan Bertuah Grand Prize || Menang kambing baka baik!!!

Just nak kongsi kegembiraan. Ahad lepas saya menang hadiah cabutan bertuah first prize i.e peti ais. Lepas bergambar dengan VVIP atas pentas, turun tangga tak sampai pun 10 langkah, disebutnya pula nombor cabutan Grand Prize. Dalam hati cakap erkk tu kan no aku.. Sekali Mcee pun umum nama saya. Sah saya menang!!! Tahu tak menang apa? Menang kambing baka seekor. Hahahaha lompat kambing biri2 saya kat situ juga. Malu Aii tau...dah lah depan VVIP, depan para pengunjung, ada artis lagi...hihi

Lepas tu Mcee suruh pilih, nak hadiah peti ais atau kambing on the spot. Tak boleh bolot dua-dua katanya. Tapi disebabkan saya dah terlintas di hati, kalau menang kambing nak buat kenduri dan share rezeki ramai2, so keputusan muktamad saya pilih Kambing.. Hihi..Cabutan bertuah paling unik bagi saya ni.

Btw kambing tu sebenarnya adalah hadiah utk Menteri Besar Johor masa perasmian, tapi beliau tak datang. So dibuatlah cabutan bertuah. Kambing tu ganas dan aktif. Kalau dipelihara lagi setahun sama tinggi dengan paras pinggang kita katanya. Aritu petugas kat situ ada bagitau nama spesifik kambing ni kat ayah damia, tapi susah benauuu nak sebutnya. So abaikan nama spesis kambing ni..

Ramai suggest buat baka. Peniaga2 kat booth-booth sebelah datang berjumpa saya. Kata mereka bagus buat baka ni. Harga kambing ni pun cecah RM1250 ke atas kata petugas disitu. Alamak sapa pulak nak jadi pengembala kan.. Hihi

So dah decided, sempena Anniversary saya semalam, Allah anugerahkan saya kambing baka baik. Insyallah saya akan buat solat hajat, doa kesyukuran dan kenduri kesyukuran utk kita sama2 bahagi2kan rezekinya. Tapi tarikhnya tak tahu bila lagi. Sebab kami suami isteri super duper bizi sibuk. 

Hihi, maka sekianlah cerita lompatan kambing biri-biri saya!


Saya ada ambil gambar proper dengan kambing ini kat bawah pentas, sayangnya hp saya dan hp ayah damia kehabisan bateri pula. So dah habis majlis, cepat2 saya ke booth pinjam hp staff saya snap gambar ni. Siap suruh staff saya lagi tolong snap kan. diaorg pun teruja. Siap lompat sama-sama ngan saya juga. Kikiki.


Handsomenya awakkkk!!! Hihi...
Nampaknya awak dah ada tuan baru..
Tapi saya tak boleh jaga awak tau...awak garang sangat..
Pantang terkejut atau kena usik, mesti cepat2 bangun nak menanduk orang..
So, awak balik kandang awak dulu ya kat Batu Pahat..
Rindu2 nanti saya pergi jumpa awak..


Bergambar dengan petugas yang jaga kambing kat situ..
Btw owner kambing ni ada buka booth kambing golek kat situ..
Tapi saya tak beli dan makan pun, saya sempat bertanyakan kalau next time saya nak buat kenduri kambing golek, berapa harganya? Dan macam mana procedur...Sekali Allah bagi saya menang kambing terus!!! Syukur Ya Allah..


Mak mertua saya cakap 
"kambing pun boleh menang ni"..hihi
Rezeki Allah kan macam2 bentuk..
So saya sangat bersyukur sebab menang kambing ni.
Setiap hari mulut saya dan hati saya berdoa agar perbuatan saya dapat menambah nilai kepada orang lain.
Dan nah!!! kalini Allah bagi saya kambing utk sama2 kongsi rezeki dengan staff2 saya, pelajar2 saya serta kawan2 dan keluarga saya.

p/s: Amalan dan ilmu yang betul, kalau dipraktikkan secara istiqamah dan ikhlas, tiada yang mustahil bagiNYA serta hambaMU yang serba kekurangan ini. Syukur Alhamdulillah...bergegas saya berlari-lari anak ke Masjid Berdekatan utk sujud syukur masa tu. Semoga Allah permudahkan lagi rezeki2 saya utk saya kongsikan bersama mereka yang memerlukan. Amin amin..

No comments: