Friday, June 15, 2012

Semalam jadi pelakon, harini jadi penyanyi :)





Jam 10:30 pagi tadi saya masuk sebuah studio recording utk rekod suara saya dalam iklan nanti..

Woww amazing sebab ni first time saya recording suara alas artis gitu..




Saya dimasukkan ke sebuah bilik studio yg kedap udara, dipakaian sebuah headphone yg besar, dan Berkomunikasi dengan org2 diluar dengan menggunakan headphone tu sahaja..





Ni sebelah bilik studio tu.. Org2 yang Berkomunikasi dengan saya hanya boleh melihat saya melalui cermin Tu sahaja... Dan apabila saya bercakap bilik sebelah Akan jelas dengar suara2 saya..

Sound system engineer akan cut n paste mana2 suara saya mengikut arahan pihak agensi pengiklanan. Woww bila playback semula suara2 saya tu, sedan juga yer suara saya.. Hahaha.. Patutlah suara2 dalam iklan merdu semuanya..

Dah tamat pun sesi voice recording tepat jam 2 ptg tadi. Kami siap lunch di sana juga . Bukan saya tak pernah recording suara sebelum ni, tapi pengalaman harini memang cukup lain Dari yang lain. Sesungguhnya harini saya dapat pengalaman baru lagi..

P/s: Katanya Ada juga penyanyi Dan pelakon record suara kat situ...


- Posted using BlogPress from zarina ayu my iPhone

3 comments:

e!ya said...

wahh glemernyer..tahniah2 tp tuk iklan apa erk..

Chekgu Azrine said...

seronoknya..glemer erk..

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

tak sabar nak tgok hasilnya