Saturday, November 12, 2011

Jodoh kita tak sampai setahun..huhu

Beli 2 ekor..sebab kalau beli seekor kesian pulak tak ada geng dalam sangkar ni.
Seekor tu awal2 lagi dah mati...kalau tak silap 1 bulan lepas beli..
Sebab kaki salah seekor hamster ni tersepit masa bibik nak tutup pintu sangkar ni masa masukkan makanan dalam bekas hamster ni..
Maka tinggallah hamster ni keseorangan dalam sangkar pinky ni..


Minggu lepas..masa tgh kemas2 kat luar..
Tiba2 nampak hamster ni dah cenggini rupanya..
Melepek jer tak larat nak bangun..
Confius jap kenapa lah jadi cam ni..


Macam2 spekulasi kami buat..
Agaknya kena sengat kat lebah ke, tak cukup makan ke, kena gigit kat lipan ke..macam2 lah spekulasinya.
Sebab dulu pelihara dalam rumah..
Sejak2 sibuk ni, kami letak jer kat luar rumah..sebab tak ada masa nak tukar2 habuk tu..huhu


Sedih jugak tgk keadaan hamster cam ni..
Sebab hamster ni lah peneman both damias kalau diaorg boring2..
Siap bagi makan, cakap2 ngan hamster ni..

Tapi...............
Keesokkan harinya...
Tengok2 hamster ni dah mati...sob sob sob..
Nak buat cam mana...
Jodoh kita sampai setakat tu jer kan..
Lagi 4 bulan jer nak cukup 1 tahun..


p/s: Hurmmm...dah berapa kali pelihara hamster ni...asyik mati jugak kesudahannya...kena yang betul2 dan pandai2 jaga hamster ni kot...baru tahan lama dan membesar dengan cepat..

Post a Comment