Friday, March 23, 2012

Keputusan Ujian Bulanan MAC 2012 Damia Aleesya!!!



Alhamdulillah...
Keputusan yang agak membanggakan bagi seorang ibu dan ayah..
Semua 100% kecuali Bahasa Cina yang perlukan lagi improvement..



BM-100%
Alhamdulilah...Aleesya dah boleh mengeja suku kata dengan mengenal huruf tu sekali..
Kalau tak masa dulu2 Aleesya mengeja suku kata dengan menghafal jer..


BI - 100%
Alhamdulillah....dengan kaedah phonic yang diajar, Aleesya dapat bezakan membaca antara BM dan BI..


MATH - 100%
Hehe...ni tanggungjawab ayahnya mengajar math..
Memang ayahnya suka mengajar cara fun and easy math kepada Aleesya..
Ibu ada record video Aleesya fun belajar math..
Nanti kalau ada masa, upload kat You tube..


Alamak...Bahasa Cina ada salah sikit..
Huaaa...nampaknya ibu kena berusaha keras sikit mengajar Aleesya Bahasa Cina ni..
Kalau tak sia2 jer ibunya mengajar Bahasa Cina kat students lain kan..hehe
Tapi memang sangat2 struggle yer belajar Bahasa Cina ni..
Siapa yang pernah ada pengalaman sahaja yang tahu betapa sukarnya belajar Bahasa Cina ni..
Tak pe, yang penting kita berusaha yer Aleesya..
Apa2 pun ibu tetap bangga dengan Aleesya..
Amin Amin...semoga menjadi anak yang bijak dari segi dunia dan akhirat..

p/s: Setiap ibu bapa pasti nak yang terbaik utk anak2 mereka...cuma janganlah kita terlalu memaksa demi mengejar target kita..it's rite???
p/s: Ya Allah, bermula harini sampai lah isnin depan, hari2 yang sangat hectic...doakan kami anak beranak dapat lakukan yang terbaik...Aleesya + Ayyunie dah minta cuti harini, isnin depan dan jumaat depan...semoga dipermudahkan...amin amin

Post a Comment