Monday, July 21, 2014

Saya akur kurniaan Allah hari ini


< MENGHAYATI ERTI REZEKI ALLAH>

Usaha berjalan dengan jiwa yang syukur dan qana'ah. Qana'ah bererti akur dengan apa yang diperolehi dari Kurniaan Allah.

Saya akur Ya Allah.
Saya akur Ya Allah.
Saya akur Ya Allah.

Alhamdulillah, harini hari mengutip cek. Dan ada juga cek tiba2 muncul atas meja. Saya hampir lupa pun cek tu. 

Balik office ada hamper coklat dari supplier. Aikk? Kita bagi coklat, coklat juga dibalasnya. Hamper dari supplier yang telah terjalin ikatan business hampir 10 tahun walaupun non muslim. Tapi sangat menghormati kami sebagai muslim. Nak-nak Tahun Baru Cina, macam2 diberi olehnya.

Dapat iftar rezeki atas rezeki. Maksudnya ada org nak bayarkan kami iftar, tapi rupa2nga tuan kedai pula belanja org yang nak belanja kami tu dengan kami2 sekali.

Dapat pula pm dari Contest Organizer yang permintaan saya menang voucher di shang-ri la hotel boleh tukar ke hotel setaraf di JB ni. Dah hadiah hamper akan diserahkan sendiri oleh wakil Contest Organizer. Jimat naik KL kan. 

Allah maha besar! Maka saya akur Kurniaan Allah.

Jom kita semua makin menghayati rezeki Allah. Makin kita syukuri, makin kita hayati, makin Allah memberi.
Jom sama-sama kita declare " Saya akur kurniaan Allah hari ini"

No comments: