Saturday, August 6, 2011

Jemput ke kebun saya....

Cerita sehari sebelum puasa yakni 31/7/2011
Pada petang ahad tu, tiba2 ayah damia terasa nak makan durian..
Walaupun ayah damia ni hantu durian, tapi jangan haraplah dia nak beli durian masuk dalam kereta dan makan dalam rumah...kalau org bagi buah durian pun, rela makan kat garaj luar rumah tu...huhu

Maka tanpa segan silu, ayah damia ajak kami semua ke kebun durian kami!!!
Katanya makan kat kebun lagi senang...
Uols tau ke kat mana kebun kami???


Hah!!! Ni lah dia kebun kami..
Senang bangat nak cari..
Tepi jalan jer pun..
Siapa2 pun boleh datang...hehe
Tgk ler hasil kebun kami tu..
Macam2 adaaaaaaaaaaaaa kan..
Just pilih2, makan2 dan yang pasti last sekali kenalah BAYAR!!!
Yang bestnya tu air kelapa pun ader sebagai peneman buah-buahan tu..


Maaf yer..
Aleesya tak makan durian..
Jasi dia makan buah rambutan jer..


Ayyunie??
Apa pun makan...hehe..senang !!!
Banyak juga buah durian yang kami makan...
Lebih kurang 5 biji tau...tapi kecik2 ler..
Lagipun isi durian tak berapa Nyummmyyyy lah..
Tapi boleh ler sekadar leps gian nak makan durian tu kan...:)

p/s: Kebetulan pulak tu...lepas jer kami makan durian, kawan ayah damia call sebab nak bagi buah-buah yang baru dipetik di kebunnya di MUAR...wahhhh memang rezeki betul tau...kami dapat buah PULASAN, MANGGIS dan LANGSAT...sedang elok dah tu sebab tu antara buah-buah yang kami tak sempat rasa lagi...tapi sayangnya...buah2 tu buang sahajasebab tak habis nak makan...ni pun langsat ader lagi dalam bakul atas meja makan ni...haishhh pembaziran telah berlaku..

p/s: Uols kalau beli durian, sanggup ke bawak masuk kereta dan rumah??




 Klik2 sini, kot2 ada barang2 yang berkenan!!
 
Post a Comment