Tuesday, August 23, 2011

Healthy food || Resepi Ayam Panggang menu sendiri jer..

Hohohoho..
Menu ni dah lamaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa masak...
Before masuk ramadan tahun ni tu..
Masak menu ni masa ganti puasa bulan lepas...

Tiba2 saat entry ni ditulis..
Teringin nak makan menu ni lagi..
Setelah 8 hari "beraya sakan" dari tarikh sepatutnya..hehe


Senang jer menu ni..
Mula2 perapkan ayam bersama minyak zaiton, lada hitam, lada putih, garam, seasoning maggie dan juga sedikit sos barbeque..
Lepas dah 1 jam perap, boleh ler panggang dalam kuali ceper tu..


Agak2 dah kekuningan dan separa masak..
Balik2 kan isi ayam tu..
Paling senang masak guna dada ayam yer..
Kalau guna bahagian lain, lambat masak ler sebab ader tulang2 kan..


Bila dah agak2 masak, masukkan sayur campur utk dipanggang bersama..
Pastikan letak sedikit minyak zaiton supaya tak kering..
Dan titiskan sedikit sos ikan utk rasa2 masin..


Taraaaa...dah siap..
Enak dimakan begitu sahaja bersama dengan sos Nandos tu..
Owhh yer, kat rumah ibu memang kena ada Sos Nandos tu yer...
Senang time2 nak makan2 dengan menu Grill macam ni..
Selamat mencuba!!

p/s: Uols berapa hari dah "beraya sakan" sebelum sampai waktunya??
p/s: Bulan Ramadan ni, hanya sekali jer masak kat rumah....yang lain2??? makan bufet dan bazar ramadan ler..tahun paling sedikit memasak time bulan ramadan...kalau ikutkan hati lebih suka masak2...tapi apakan daya...banyak komitmen pulak bulan2 puasa ni...:)


 Klik2 sini, kot2 ada barang2 yang berkenan!!
 
Post a Comment