Tuesday, May 20, 2014

Makan Steamboat ramai-ramai bagi meraikan kejayaan


Kejayaan apa?
Kejayaan sebagai juara keseluruhan bagi program Kem Jati Diri 2014.
Btw ini tiada dalam rancangan awal. Tapi disebabkan saya adalah fasi bagi kumpulan Juara Keseluruhan itu, makanya saya pun berjanji akan bawa mereka belanja makan. Dan termasuklah fasi-fasi lain serta keluarga saya. 
Untuk baca lebih lanjut tentang program yang diadakan di Mutiara Motor Resort tu, bolehlah klik-klik 


Awal kami sampai. Customer pertama ni.
Tempat dipilih dan dibooking oleh kerani saya.
Kami makan-makan di D'Terrace Steambot.
Dah banyak kali since beberapa tahun lepas lagi kami pernah ke sini.
Dari pinggan mangkuk bersinar, sekarang pinggan mangkuk hitam legam dah.
Yang rosak pun ada. Hihi..


Sesi memilih makanan.
Ada yang fresh, ada yang frozen dan aneka makanan lain lagi..


Bahagian sayur-sayuran segar dan juga candy..


Macam2 air ada..
Air gas, air tak gas, ABC dan lain-lain..


Masa kami sampai tu hujat lebat sangat.
Ngam lah tu makan steamboat panas-panas kan..


Geng meja ni paling banyak makan..
Kecuali Aleesya tu..


Ya Allah, bertambah-tambah saya makan kupang besar ni..
Serius best..fresh-fresh..


Lagi satu bertambah-tambah saya makan kambing perap ni..
Fuhh...naik lemak sana sini kot lepas makan kambing ni..haha


Dan aktiviti seperti biasalah kan..
Tak sah kalau tak bergambar atau selfie sekarang..
Memang trend kan..
Esok2 dah habis trend ni, gambar2 ni boleh dijadikan kenangan.

*******************************************************************************
Kalau dalam entry ni banyak gambar-gambar dari DSLR yang diambil oleh student saya, ni gambar2 dari handphone saya pula..


Pagi-pagi lagi dah berkumpul dibawah Pusat Bahasa Pelangi.


Happy kan both Damias dapat naik bas..
Nampak tak keterujaan Ayyunie?
Aleesya biasalah malu-malu..


Yeayy dah sampai..
Bukan main lagi nama chalet ni...Ferrari...Hikss..
Tapi ni bukan chalet kami..


Pelajar-pelajar dengar briefing dulu dari Pengetua sebelum yang lelaki pergi solat jumaat dan yang perempuan siap-sediakan makanan. 


Pandangan luar dari chalet saya..
Memang selalunya kalau buat program kat sini, fasi2 dan family saya awal2 lagi PIC bagi chalet ni. Sebab dekat dengan khemah para pelajar.


Keesokan harinya..
Kami buat roti sandwiches dan mee goreng..
Muka sorang2 tak mandi hokeyy..haha


Walla...saya dipuji semasa game futsal kain batik ni..
Al-kisahnya kumpulan kami dan satu lagi kumpulan tu seri..
So kena pilih 2 lelaki dan 2 perempuan untuk sumbat gol penalti..
Yang tak bestnya sebab semua seri tak leh sumbat gol..
Sampailah saya org last sumbat gol penalti..
Haha...masuk weiii...keterujaan sampai melompat2..
Hilang gaya seorang guru kejap kat situ..kiki..
Tapi sekali sekala kita perlu luahkan kegembiraan kita melalui tingkah laku kan...hiks.


Fuhh, orang perempuan ni nampak je lembut..
Tapi kalau tendang bola boleh tahan ya..
Jadi kaum lelaki diluar sana, sila berhati-hati ^__^


Selepas pelbagai lagi aktiviti2 dijalankan..
Maka sesi pemberian hadiah dan sijil dilakukan..


Senyum simpul si pemberinya..


Ni lah photoG of the day ya..
Saya bawa juga Samsung Smart Camera saya tu..
Tapi banyak rekod video je..


Both Damias pun sampai surnburn betul..
Ya lah sehari sebelum tu balik dari Main air kat Melaka...
Pastu terus datang sini...bahang pantai sampai ke muka rasa..
Apa2 pun happy bersama pelajar-pelajar saya..
Sekali sekala terasa zaman kebudak-budakannya..
Insyallah tahun depan kita buat lagi ya..



















No comments: