Sunday, May 18, 2014

IKHLAS dan JUJUR dalam memberi dan mencari ilmu


Selamat Hari Guru kepada warga pendidik samada secara langsung atau tidak langsung.

Terima kasih kepada guru-guru yang pernah mengajar saya dari kecil lagi.

Dan terima kasih jua kepada guru-guru yang bermulanya mengajar anak-anak saya sehingga kini.

Khasnya guru-guru dan tutor-tutor yang mengajar di centre saya iaitu Pusat Bahasa Pelangi.

Keikhlasan seorang guru sangat penting dalam keberkatan ilmu yang dicurahi.

Pernah dengar "What You Give, You Will Get Back?"

Saya sangat takut kalau harini kita tak ikhlas ajar anak-anak orang, nanti akan datang anak-anak kita pula mendapat perkara yang sama. Ya Allah, kau berkatilah dan halalkan lah setiap inci ilmu yang diterima oleh anak-anakku.

Semoga kita semua sama-sama IKHLAS dan JUJUR dalam memberi dan mencari ilmu.


Ni hadiah yang diberi oleh Ayyunie kepada guru-gurunya hari jumaat lepas. Dia tadika swasta, tu yang sekolah hari jumaat. Kebetulan pula jumaat lepas sibuk ada meeting dan interview, so saya beli hadiah siap2 dan minta staff siapkan deco2.

Harini pula Aleesya akan berikan hadiah untuk para gurunya. Semoga cikgu-cikgunya happy dengan hadiah yang tak seberapa tu.

Selamat Hari Guru semua!
Terima kasih atas ucapan Hari Guru utk saya.
Semoga memori cikgu kekal bersama anda semua.

No comments: