Thursday, May 29, 2014

Alhamdulillah...Peserta Terbaik Kursus


Alhamdulillah.. Saya dikelilingi dengan aura-aura positif bersama barisan cikgu-cikgu saya, organizer Jab. Pertanian dan kenalan-kenalan baru saya.

Ni wefie ramai-ramai pada hari ke-2 kursus selepas sesi fotografi rasmi dihadapan bangunan NIOSH.


Yang bestnya, saya kenal photographer dari Jab Pertanian tu sebab dia pernah ambil gambar saya masa Pertandingan Usahawan Siswazah. Dan salah seorang PIC program ni adalah juri yang menilai saya masa pertandingan Usahawan Siswazah tu juga. Tak sangka dapat jumpa lagi kat sini.


Kami berjemaah Jihad ekonomi islam. Sokonglah produk Bumiputera.


Jangan tunggu business perfect baru nak move! Start dari sekarang. Tiada kejayaan datang dengan drastik! Kami semua bermula dari bawah!


Bergambar dalam kelas.


Cikgu-cikgu/penceramah pun teruja nak selfie sama-sama.


Ahli kumpulan group saya yang sporting!


Bersama roomate saya sepanjang kursus ni. Tak sangka kami dijodohkan berjumpa lagi setelah first time dulu jumpa dalam UTM. Kebetulan, kami sama2 pakai baju biru. Macam ada instinct kan!


Alhmadulillah, saya dapat Award "PESERTA KURSUS TERBAIK" Sepanjang kursus ni. Semua ni sebab saya sedut aura positif dari semua yang ada dalam kelas tu. Tanpa mereka saya takkan jadi terbaik! Dapat hadiah seperti diatas. Ok lah ada kenangan kan.


Dan yang bestnya sepanjang kursus, mereka panggil saya YB lah, ahli parlimen Skudai lah dan Prof. Hikss..Memang sepanjang 3 hari diaorg panggil gelaran2 tu.


Ada 2 kategori peserta terbaik. Seorang lelaki, seorang perempuan. Saya lah tu yang perempuan a.k.a YB.. Hikss


Apa2 pun kita kena berprasangka baik senantiasa. Agar aura-aura positif sentiasa melekat-lekat pada kita. Baru rezeki datang tanpa dicari kan. 

Yang baik semua dariNya, dan yang buruk itu adalah dari kelemahan saya sendiri.

P/S: Hari ini bermula program KIAT di Giant Tampoi dan Mini KUD di Plaza Angsana. Jom semua pergi sambil2 jumpa team CocoDamia untuk beli Coklat IQ dan Krukk Krakk!








No comments: