Tuesday, March 11, 2014

Terkesan dengan kata-kata Kapten Noruddin Abdul Majid


Allahuakbar!
Terkesan sungguh setiap bait-bait kata yang dikeluarkan oleh Kapten Noruddin ni. Ya! Tetiba nama Kapten Noruddin dan video temubual bersamanya menjadi virals. Mana tak nya, sebab setiap bait-bait ucapannya penuh cool dan juga berilmiah.

Malam tadi saya ada kelas. Tak sempat nak tengok temubual Kapten Noruddin di TV3. Sampai je dirumah, ayah damia yang ceritakan tentang temubual terbaik itu. Siap ayah damia cakap yang paling dia ingat macama mana nak jumpa balik Mh370 adalah "doa orang soleh dan doa ahli keluarga mangsa".

Memang rezeki saya dapat tgk video tu dalam youtube! Allahuakbar. Memang betul cakap ayah damia! Sangat terkesan setiap ayat-ayatnya.


Dan pagini saya tak sangka dapat tengok dan dengar lagi bait-bait kata Kapten Noruddin ni TV3. Gambar diatas saya printscreen di FB via tweeter Fedtri Yahya! 

Begitu khusyuk saya menonton MHI pagi tadi sambil menikmati sarapan pagi meehoon goreng yang saya masak. Terasa betapa kerdilnya diriku ini! Sangat menyentuh hati setiap jawapannya. Setiap penerangannya dikaitkan dengan kebesaran Allah.

Ya Allah, izinkanlah anak-anakku menjadi Profesional  mukmin yang bertaqwa dan beragama kepadaMU. Seperti zaman kegemilangan Islam. Dan begitu jua diriku dan suamiku serta keluargaku dan sahabat-sahabatku. Terima kasih Ya Allah.

Percayalah, disebalik kejadian Misteri MH370, pasti ada hikmah yang mungkin kita tak tahu. Hikmah yang pasti membawa Islam bersatu mungkin. Hikmah yang pasti mengajar kita bahawa Allah Maha Besar dan tiada lagi yang lebih berkuasa daripadanya walau secanggih mana teknologi kita. 

#PRAY FOR MH370





No comments: