Wednesday, January 1, 2014

Permulaan tahun 2014 yang hebat || Mencari keberkatan dalam menjemputilmu


Alhamdulillah.. Ambang 2014, saya dan keluarga menjadi insan terpilih oleh Allah utk berjemaah, mendengar perkongsian ilmu oleh para ilmuan dan juga "countdown" tahun baru di Surau Raudhah As-Sakinah. 

Banyak ilmu2 baru yang saya dapat dan ada juga ilmu yang memang kita dah tahu, tapi jarang2 amalkannya dan sekaligus berada dalam kerugian utk saham akhirat kelak.

Topik ilmu yang dikongsi semalam adalah   "Keselesaan dunia untuk saham akhirat". Allah tidak pernah marah kita untuk mengejar kekayaan, tapi kekayaan yang bagaimana yang boleh membantu kita si akhirat kelak. Dan yang paling penting adalah keberkatan dalam setiap rezeki yang melekat2 pada diri kita sendiri.


Sedikit perkongsian yang perlu kita check balik utk mendapat keberkatan dalam rezeki kita! Yang selalu saya tengok adalah pekerja yang mencuri masa dan menggunakan peralatan office majikan utk business online. Maaf, tapi ini hakikat sebab saya juga pernah ada pengalaman  staff yang macam tu.

Malam tahun baru yang membuka minda dan membawa aura-aura positif ke setiap liang2 sel badan saya dan keluarga. Keselesaan di dunia dan keselesaan di akhirat menjadi azam saya utk tahun 2014. Insyallah.. Ya Allah permudahkanlah dan Terima Kasih Ya Allah..




No comments: