Monday, December 23, 2013

Restoran Upin Ipin, Seksyen 7 Shah Alam


Dah lama tahu kewujudan Restoran Upin Ipin ni, tapi tak pernah singgah. So kesempatan alang-alang berada di Shah Alam selama 3 hari, saya ambil kesempatan bawa anak-anak makan di Restoran kegemaran budak-budak ni.


Menu Upin Ipin. Nama menu pun macam dalam cerita upin ipin. Kopi tok dalang, nasi goreng atok, ayam goreng upin ipin dan lain-lain. Banyak jugalah menu pilihan. Yang western pun ada.


Nama pun restoran Upin Ipin. Semestinya dekorasi dinding penuh dengan watak-watak upin ipin.


Karakter-karakter dalam cerita Upin Ipin.


Hah ni lagi satu, saya perhati budak-budak yang datang makan kat sini macam patung dah rasanya. Masing-masing ralit dengan cerita upin ipin yang ntah berapa kali dah ulang tayang samada kat TV atau DVD. Haha.. Suap apa pun kat anak masing2 semua buka mulut je. Ni kalau makan kat disini sampai 3-4 jam pun boleh kan..:)


Menu saya share dengan ayah damia. Meehoon Soto. Alhamdulillah, sedap. Portion dan lauk2 dalam tu pun bukan main banyak lagi.


Bubur nasi. Both Damias kongsi. Sedap juga. Ada rasa lah kata orang.


Mmmmmm.. Yeayy ayam goreng dah sampai. Sedap sedap sedap. 


Tu dia, bukan main teruja lagi makan ayam goreng upin ipin. Alhamdulillah.. Habis sampai ke tulang budak2 ni makan. Siap tapaukan ayam goreng upin ipin lagi utk staffs yang jaga booth CocoDamia. Diaorg pun teruja juga!! Haha..

P/s: Harga bagi saya sangat berbaloi. Tak mahal tak murah. Makanan pun sedap2. Ada rasa, portion pun banyak boleh share. Tapi satu yang tak berapa suka.. Kena tunggu lama sangat. Tapi oklah sebab makanan tidak menghampakan.











Post a Comment