Tuesday, February 28, 2012

Demo makan budu???


Sekali sekala makan nasi dengan budu..
Serius cakap...tak toleh kanan, tak toleh kiri..
Sebab asyik sangat menikmati makanan yang jarang2 kita dapat nikmati..
Kena pulak makan budu dengan ulam-ulaman segar..
Memang kenyang tak hengattt ler kan..

Gambar kat atas tu snap masa makan malam kat KEDAI BAWAH POKOK CERI kat JB ni..
Kat sini dari lauk pauk hingga ke kuih muih..
Semuanya resepi dan makanan pantai timur.
Kalau agak2 rindu nak makan makanan kelantan, memang datang sini ler..
Buka 24 jam kedai ni..


Ibu kalau datang sini, tak sah kalau tak makan budu ngan ulam..
Cuma aritu kekurangan ulam pulak..
Selalu ada daun selom, ulam raja dan petai jering..
Nak makan ikan masin jeruk pun ada tu.
Memang nikmat sekali sekala dapat makan makanan cam ni..

Uols makan budu tak??? 
Ayah damia makanlah jugak budu ni, tapi tak gemar makan ulam2 ni..dia makan sayur2 moden jer...

UPDATED: 
Kedai ni betul2 depan PERSADA JOHOR..betul2 depan RESTORAN SELASIH tu..
Kedai ni selalu ramai org, kat bawah pokok ceri tu...

p/s: Kat rumah ada 3 botol budu, selalunya MIL dan mak yang bawak dari kelate, tapi tak ada feel lah makan budu sorang2 kat rumah...kalau ramai2 tu, fuhhhhh berebut2 nak cicah budu!!

Post a Comment