Wednesday, June 4, 2014

Makan Durian di Benut


Harini kami sekeluarga ke Benut..
Atas urusan nak survey kilang di area sana. Sebab dapat tawaran sewaan kilang di area sana. 


Ni lah kilangnya. Sewa yang murah, gaji pekerja pun murah. Banyak jimat tu. Tapi faktor logistik lah pula. 


Tak pe kami survey-survey dulu. Bincang-bincang dulu dan banyak perkara yang perlu diambil kira sebelum kilang production CocoDamia berpindah ke sini.


Murah giler kan! Satu balang RM15. 10 balang RM130. Kalau dah masuk Angsana Mall, 1 balang jadi RM30. Ni lah untung kalau production kat area luar bandar. Banyak penjimatan dari segi sewa dan tenaga pekerja.


Lepas tu otw balik JB, singgah makan durian pula. Kiri kanan ramai juga yang jual durian kampung ni. Sebenarnya nak makan durian otw ke Benut lagi. Tapi sebab takut tak selesa berurusan dengan org ya lah kot2 sendawa bau durian kan, so balik JB baru singgah makan.


Dah nama pun durian kampung. Kecik2 comel je isi. Tapi dia punya gas, menusuk sampai ke jiwa oooo.. Tu belum kalau sendawa lagi. 

P/s: Esok saya akan ke KL utk hadiri meeting. Alhamdulillah, ada beberapa kedai muslim yang order katon cocodamia dan krukk krakk. Nanti kalau ada siapa2 yang nak selit order, bolehlah hubungi 010-646 8383 atau 010-601 8383 ya. Special delivery sebab saya sendiri yang hantar. Alhamdulillah..


No comments: