Saturday, December 5, 2015

Kemenangan berganda-ganda-ganda


Ini cerita sehari selepas cuti Deepavali yang lepas. Yang saya dan keluarga pergi meeting dan cuti-cuti di KL aritu. Masa tu belum cuti sekolah lagi. Tapi kami ambil cuti sendiri. Hihi..

Hari: Rabu
Tarikh: 12/11/2015
Masa: 9 pagi hingga 3 petang
Tempat: Conference Room, Technology Park Malaysia, Bukit Jalil
Agenda: Meeting kemenangan bersama 4 pemenang lain dan milestones to success.

Alhamdulillah. Allah Maha Besar. Kali ini Allah memberi saya kemenangan berganda-ganda. Contest ni adalah based on our pitching untuk idea business kita. So kekuatan adalah pada presentation kita dan keupayaan idea business kita.

Panel juri pun bukan calang-calang orang ya. Ada Dato' Mydin, Norman KRU, Dato' tu, Dato' ni (maaf saya terlupa dah nama masing2), yang penting panel adalah orang2 besar yang terlibat dalam industri perniagaan di Malaysia. Memang saya agak kecut perut masa final tu, tapi alhamdulillah... Semuanya dipermudahkan oleh Allah.

Gambar-gambar dibawah adalah masa meeting bersama dengan Pihak TPM yang mana mereka merupakan penjaga amanah duit kemenangan kami.







------------------------------------------------

Gambar-gambar dibawah ni pula adalah gambar masa saya sertai contest ini dan boot camp selama seminggu di MAGIC, Cyberjaya.


No ID saya sepanjang di Boot Camp tersebut


Balloting untuk semi-finals


Pitching dan pertandingan untuk Semi-finals


Ada video recording sebelum turn kita pitching


Yuhuuu.. No bertuah saya utk semi-finals


Org ke 12 pitching..


Keesokannya.. Jeng-jeng-jeng.. Siapakah yang layak untuk ke final pula?


Alhamdulillah.. Syukur.. 30 finalis yang layak ke final..


Adik Laila.. Roomate hotel saya sepanjang boot camp dan pertandingan ni. Baru umur 18 tahun. Mewakili ayahnya. Muda2 semangat hebat nak bantu keluarga.


Hari yang dinanti-nanti. Final day..


Saya practice pitching dalam toilet lah senang. Senang tgk cermin gaya dan muka kita.. Hihi.. Bukan senang nak menang kan..


Bersama co-founder Kilanv Bateri di Johor dan Co-founder Kulcats.. Uolss kenal tak ni?


Berakhir sudah boot camp dan pertandingan ini..

Syukur alhamdulillah..














No comments: