Monday, April 27, 2015

Restoran Terapung Pendas Laut


Lepas ambil Aleesya balik sekolah jam 6:45 petang semalam, terus ke Restoran Terapung ni untuk MERAIKAN satu tugasan yang telah selesai. Selagi tak submit, selagi tu rasa macam ada buah kelapa je dalam kepala ni. Makan minum pun dah tak on time. Kelam kelibut dibuatnya.


Jauh pun jauh lah. Pakai baju sekolah pun boleh lah. Otw ke sini, singgah di Masjid Tanjung Kupang kejap solat maghrib. Anak2 kepenatan tidur dalam kereta. Terpaksalah kami gilir2 solat. 


Jalan nak pergi ke Restoran Terapung ni sunyi. Tapi bila dah sampai bukan main meriah sekali. Mana taknya, bot lalu je, restoran ni bergoyang-goyang. Kalau air makin naik, makin tinggi restoran ni terapung. Sekali sekala terasa juga kepala ni hanyut je pening. Hihi...


Ramai Singaporean yang makan disini berdasarkan kereta2 yang diparking. Makanan pun sedap. Harga pun berbaloi standard makan seafood. Hurmmm.. Patutlah sampai penghujung Johor orang datang cari makan kan. Bersilih ganti org datang makan. Kami sampai jam 7:45 malam. Tak ramai lagi org. Dah lepas isyak, makin ramai org datang.


Ayah damia yang tanya pada Ayyunie "adik, ketam ni hidup ke mati? Kalau mati kenapa kaki ketam kena ikat?"...kiki..


Pilih-pilih mana nak makan. Oh ya lalau nak makan tengahari kat sini pun boleh ya. Btw restoran ni 1 tingkat setengah.


Melepaskan lelah ya bang. Biasalah, ayah damia dengan projek dia, saya dengan projek saya. Tu yang kelam kelibut dan penat sikit bulan April ni. Bulan Mei pun sibuk juga. Jun lagi sibuk.. Eh tiap2 bulan lah sibuk.. Hihi..


Agak lambat juga makanan kami sampai. Org ramai. So kenalah faham kan. Jadi kami order keropok goreng sebagai appetizer lah konon.


Yeayy.. Makanan dah sampai tatkala perut berkeroncong betul. Kami order siakap 3 rasa, ketam goreng telur masin (serius sedap! Recommended!), udang butter dan sup ayam. Nasi pula guna besar wangi. Fuhhh.. Berselera makan dan makanan pun sedap. Licin semua makan.

Total harga makanan RM87 termasuk 3 air tin dan 1 air panas.

Kepada yang nak makan seafood sambil menikmati pemandangan dan pengalaman restoran terapung, bolehlah ke sini. 

Nak sambung buat kerja lagi...






Post a Comment