Wednesday, April 1, 2015

Ayah yang sweet untuk anak perempuannya adalah yang .....





1. Sanggup cancel appoinment dengan buyer di KL pada awal pagi.

2. Sanggup tak attend business matching di MATRADE KL yang telah dijadualkan sebulan lepas.

3. Sanggup extend loading stock CocoDamia di KLCC Convention Centre sempena event MIHAS.

4. Sanggup delay ke KL yang sepatutnya lepas subuh bertolak, tapi lepas Zohor baru gerak lepas semua anak2nya masuk sekolah.

Semata-mata untuk teman anak perempuan bongsunya shopping hadiah no 4 dan celebrate Birthday sama-sama. Kelmarin hanya celebrate kat office ala kadar sahaja walaupun acara tiup lilin dan kek comel tetap ada.

Kata ayahnya
" duit boleh dicari, masa berkualiti untuk anak jangan dicuri, lepas ni tak boleh diganti"

Sweetnya ayah!!!!

Damia Ayyunie sampai terharu sebak bergenang air mata.

Dan hasilnya??? Hihihi...
Ayyunie lambat masuk sekolah 1 jam.
Aleesya lambat 15 minit.
Tak pe, janji kami semua happy.


Sementara tunggu Tony Romas buka (tak sangka pula buka jam 11:15 pagi, ingatkan kul 10:30 dah buka), saya bawa Ayyunie dan Aleesya pusing2 JBCC dulu..cari apa yang diaorg berkenan nak beli.


Ntah kenapa dua-dua suka betul spek pink ni.


Yeay, Ayyunie dah dapat hadiah no 4 dia. 
Aleesya memang pakej, adik punya birthday, dia pun dapat hadiah. Begitu juga sebaliknya.


Appetizer untuk kids dah sampai.


Appetizer untuk main course saya pula sampai.


Haruslah ajak staff saya a.k.a PA saya dan bff anak-anak saya ni.


Staff saya order Kickin Shrimp.


Nampak sedap.
Dan memang sedap pun.


Chicken tenders untuk Ayyunie dah sampai.


Aleesya order Cheezy Pizza.


Hoho...ni saya punya menu.
Gedebuk sampai hah.
Saya order BBQ 1/2 Chicken.
Tapi makan sikit je.
Lepas tu take away.


Ayah Damia wajib lah order Lamb Rib and BBQ 1/4 Chicken.



Wah wah special gitu ya. Ayyunie dipakaikan napkin siap2 oleh pelayan di Tony Romas.
Aleesya tak nak pakai. Dia kata dia bukan baby lagi. Haha..


Muka ceria dan terkejut Ayyunie lepas staffs Tony Romas nyanyikan lagu " Happy Birthday" untuk dia.


Dapatlah special kek + ais krim sempena Birthday Ayyunie.
Happy tak terkata dia.

Dan lepas tu cepat2 bayar bil sebab rushing nak kejar ke sekolah pula.
Sampaikan dessert yang tak sampai lagi pun kena take away.


Dan yang paling mengembirakan, lepas balik sekolah, Ayyunie bawa hadiah istimewa untuk diri dia, saya dan ayah damia. 

Tahniah anak ibu. Dapat no 2 dalam ujian satu baru2 ni.












:::Setiap penulisan sekadar ingin berkongsi saat-saat kemanisan, ilmu, info atau pengajaran yang diperoleh dalam menjalani kehidupan sementara menuju ke Alam yang kekal. Mohon maaf andai kata setiap bait-bait penulisan mencetuskan perasaan iri hati, riak atau ketidaksempurnaan. Sesungguhnya saya juga tidak lari dari sebarang kesilapan sebagai Khalifah Allah di muka bumi ini. Maafkan saya sekali lagi:::

No comments: