Thursday, January 8, 2015

Karier baru saya

Selain sibuk dengan karier saya sebagai Usahawan Coklat dan Pengusaha Pusat Bahasa & Tuisyen, saya ada karier baru sekarang ni...
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Guru Muzik Mandarin
:-)



Dasyat kan. Selalu ajar Mandarin je. Tapi kali ni ajar lagu mandarin pula.
Tugas saya adalah untuk memastikan diction serta han yu pin yin pelajar tersebut tepat dan betul selain daripada menerangkan maksud lagu tersebut. Fuhhhhh, dah macam cikgu seni persembahan dah. Semoga kursus sebulan bersama saya ini dapat memberi kejayaan kepada pelajar tersebut untuk persembahan nyanyian bulan Feb nanti.

Klik-klik lah video kat atas kalau nak tahu best tak best nyanyian pelajar tersebut. Opsss tu bukan suara saya ya! Hihihi...

p/s: Walaupun pagi sibuk di production coklat, petang pula kadang-kadang ada kelas, dan next week dah start sekolah busy jadi supir hantar anak sana sini, tapi tak sanggup nak patahkan semangat adik ini yang bersungguh2 nak belajar lagu mandarin. Insyallah, hari ni kita permudahkan urusan orang lain, esok lusa orang pula permudahkan urusan kita atau anak-anak kita kan. Aaaamiin..

Saya happy dengan karier baru saya! Hihi...


:::Setiap penulisan sekadar ingin berkongsi saat-saat kemanisan, ilmu, info atau pengajaran yang diperoleh dalam menjalani kehidupan sementara menuju ke Alam yang kekal. Mohon maaf andai kata setiap bait-bait penulisan mencetuskan perasaan iri hati, riak atau ketidaksempurnaan. Sesungguhnya saya juga tidak lari dari sebarang kesilapan sebagai Khalifah Allah di muka bumi ini. Maafkan saya sekali lagi:::

No comments: