Monday, April 21, 2014

SAYA PERCAYA, BY THE TIME YOU'RE 40, AWAK SEORANG JUTAWAN


Cerita pada hari Isnin lepas (14.04.14)
Alhamdulillah, semua berjalan dengan jaya dan lancarnya.


By the way, penilaian ini adalah untuk sebuah pertandingan.
Alhamdulillah, saya terpilih untuk top 5 dalam negeri Johor.
Dan saya mewakili daerah Johor Bahru.
Dan jika berpeluang, boleh bertanding ke peringkat Kebangsaan pula.
Apa2 pun kita berusaha dan yakin dengan rezeki Allah.


Terima kasih Ya Allah kerana melancarkan lidah saya agar panel penilai faham akan perbicaraan saya.


Goodies untuk panel penilai dan juga tetamu-tetamu yang lain.


Ruangan sumber inspirasi


Tempat end product disusun dan dikira.
Tapi jujur cakap buat masa ni tak sempat nak susun lambakan product.
Siap packing, hantar!
Siap bungkus, stokis dan dealer datang ambil. Tak ambil, kita pos!


Sijil HALAL yang dikeluarkan oleh JAKIM


Panel penilai yang sporting dan banyak memberi kata2 galakan.


Lawatan ke tempat production CocoDamia.


Penerangan diberi oleh saya bagaimana CocoDamia boleh dihasilkan dari ZERO to END product.


En Khairuddin aka ayah damia bawa masuk ke bilik buat coklat pula.


Sesi interview dan soal jawab bersama staffs CocoDamia.
Di samping tu panel penilai juga melihat cara-cara CocoDamia dihasilkan.

Produk premium CocoDamia - Coklat IQ


Produk baru CocoDamia - Krukk Krakk


Sijil-sijil yang dihadiri oleh team CocoDamia.
By the way ada banyak lagi sijil..
Tak ada tempat pula nak pamerkan.
Tunggu pindah kilang baru kita buat tempat khas pamer sijil ya..;))


Sedikit jamuan ringan disediakan.
Masa jamuan ni kami jemput juga semua pemandu-pemandu dari pelbagai agensi Kerajaan naik atas utk makan.
Kalau tak sebelum tu semua lepak kat bawah jer. hiks..
Hah tu, photographer tengah pindahkan gambar yang dia snap ke laptop saya.
Dan semua gambar2 dalam entry ni dari DSLR abang photographer tu lah.
Saya pun ada suruh staff admin saya snap2 guna DSLR saya.
Tapi berzaman lah nak tunggu pindahkan gambar ke pc saya kan.


Akhir kata daripada saya, terima kasih kepada semua pegawai-pegawai yang datang menilai dari MARDI, Jab Pertanian, Jab Perikanan, Lembaga Ikan Kemajuan Malaysia dan Jab Veterinar. Semua kata-kata semangat kalian serta cadangan-cadangan bernas kalian akan saya buat pelan tindakan untuk masa depan CocoDamia.


Dan yang paling membuatkan saya berderau darah pabila:


{ SAYA PERCAYA, BY THE TIME YOU'RE 40, AWAK SEORANG JUTAWAN)

Subhanallah..
Masyallah..

Itulah ayat terakhir seorang panel hakim kepada saya selepas presentation yang berakhir jam 6:30 petang hari tersebut.

Dan mereka yang lain mengaminkan kata-kata panel tersebut.

Energy dan aura positif mereka semua yang memudahkan presentation saya harini.

Terima kasih Ya Allah..
Terima kasih Ya Allah..
Terima kasih Ya Allah..

Besar sekali harapan mereka terhadap saya dengan COCODAMIA.
Semua dengan IzinNya..


....Aamiinn Ya Rabbana Alamin...






:::Setiap penulisan sekadar ingin berkongsi saat-saat kemanisan, ilmu, info atau pengajaran yang diperoleh dalam menjalani kehidupan sementara menuju ke Alam yang kekal. Mohon maaf andai kata setiap bait-bait penulisan mencetuskan perasaan iri hati, riak atau ketidaksempurnaan. Sesungguhnya saya juga tidak lari dari sebarang kesilapan sebagai Khalifah Allah di muka bumi ini. Maafkan saya sekali lagi:::

No comments: